Gå til innhold

Og jeg som trodde jeg overhodet ikke gruet meg til fødselen da..! Trodde den begynte igår..

Anbefalte innlegg

Kjente jeg var i litt dårlig form igår kveld da jeg la meg, og rundt halv ett fikk jeg skikkelig mageknip i regelmessige tak. Det gjorde så vondt at jeg lå og vred på meg og det var ikke på samme måten som kynnere.

Ble etterhvert skikkelig nervøs fordi jeg begynte å tenke på at jeg ikke husker hvordan riene kjentes ut! Kunne det være det jeg hadde fått sånn plutselig? Men sist begynte riene mye mildere før det etter flere timer ble skikkelig vondt... Derfor tenkte jeg videre at hvis dette var rier ville nok denne fødselen gå lynraskt ettersom jeg fikk såååå vondt på et blunk! Følte meg skikkelig dårlig, men fikk stabbet meg ut av senga for å gå på do og se om det hjalp. Jeg skalv som jeg aldri før har gjort mens jeg satt på do, var kvalm og frøs. Samboern bare gliste og sa: "Er det noe på gang eller?" Men seriøst, hvis det hadde vært fødsel på gang igår kveld ville jeg ikke hverken turt eller orket å dra avgårde, for jeg var så skjelven.

Gikk og la meg igjen etterpå, og sov heldigvis hele natta uten mer smerter:-)

Det var nok bare skikkelig kraftige luftsmerter, men siden jeg ikke kunne huske hvordan riene kjentes ut sist og siden jeg nå er så nærme termin ble jeg plutselig ekstremt stressa! Turte ikke presse på så mye på do heller i tilfelle babyen skulle komme ut i stedet for luft, hehe!

Og jeg som trodde jeg ikke gruet meg og var kjempeklar for denne fødselen;-)

Forrige fødsel var jo en drømmefødsel, som begynte i rolige former om morgenen da jeg stod opp, og var over etter bare 3 timer med sterke rier sent samme kveld... Vil ha en sånn fødsel igjen! Men denne gangen er jeg "forberedt" på at det vil gå veldig raskt... og det skremmer meg egentlig litt.

Fortsetter under...

Uff jeg skjønner hvordan du har det. Jeg hadde også er drømmefødsel sist og er så redd denne skal trekke ut i mange timer (forrige tok 2,5 time etter jeg kom på KK)..

Jeg er liksom "klar" for en rask og grei fødsel. Mye pga sist og pga det sies jo at fødsel nr 2 går raskere...Men det er jo ikke alltid sånn.

Jeg hadde også en episode med veldig vondt i magen for et par uker siden, men da var jeg sikker på at det var vanlig magevondt og ikke fødselen. Men en blir jo litt bekymret fordet.

Jeg grugleder meg til fødselen hele tiden. Er så spent på hvordan småen ser ut, og kan nesten ikke vente til å kose, kle, bade og dulle. Og ut skal han jo uansett, så jeg prøver å bare ta det som det kommer...jeg overlever nok uansett ;)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...