19Augustjente Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Hei. nå er det en stund siden jeg har vært hær. Skal nå begynne med mitt siste ivf forsøk Spent å nærvøs på engang. Har da enda ikke lykkest. Åsså har jeg da selfølgelig det dilemma at jeg blir borte en stund fra jobb mitt i sommerrushe. Gruer meg til å snakke med sjefen. Trur ikke hun blir å like det no særlig. Må reise bort for å ta forsøke, regner med jeg bli i Tromsø i ca 14dager. Pluss jeg vurderer sterkt å sykemld meg i rugeperioden. Da jeg jobber på sykehjem å om sommeren er vi bestandig lite folk og da sefølgelig blir mye ekstra jobb på oss som er der. Lite vikarer osv. Hva ville dere ha gjort?
Kine71 Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Heisann Regine! Tenk kun på deg selv nå. Jobben klarer seg uten deg! Ta sykmelding og slapp av.... Det er tøft å gå gjennom dette! Lykke til. Klem
19Augustjente Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2008 Uff ja. Det er jo egentli det jeg tenker jeg også. Men takk, det er godt å høre det fra noen andre også
Molla-67 Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Kjære vene.... SYKEMELD DEG !!!!!!!!!! I og med at du ikke har lyktes før og at det er ditt siste forsøk hadde jeg prioritert forsøket først og jobben sist!!!!! Ingen er uunværlig på jobb så de klarer seg garantert!!!! Jeg lyktes på mitt første IVF forsøk, men hadde en MA på fryseforsøket i desember og nå på ny IVF runde i mai.... skal i gang med fryseforsøk så snart som overhodet mulig. Har hatt permisjon og skal begynne å jobbe 1. juni.... har vært hos legen og får 50% sykemelding til å begynne med. Skulle jeg ha behov for mer sykemelding videre i de kritiske 3 første månedene var det heller ikke noe problem. Som deg tenker jeg på jobben og de komplikasjoner dette fører med seg, men ingen kommer til å takke oss for at vi priorirterer jobben. Siden jeg var hos legen har jeg ombestemt meg og kommer til å søke om forlenget permisjon... skal på jobben i morgen og snakke med de og JA jeg gruer meg... men, drit i.... :-)))) ... det får nå stå sin prøve om de blir sure på meg.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Hadde sykemeldt meg uten tvil,og uten snev av dårlig samvittighet. Viktig for deg å vite i ettertid at du gjorde det du kunne for å lykkes. Du oppgir jo selv "årsak" til sykemeldingen på jobben din,så hva du velger å fortelle er jo helt opp til deg ). Tenk på deg selv,arbeidsgiver takker deg ikke....
Grublegruble Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde også sykemeldt meg!!!! Er gravid etter prøverørsbehandling og sykemeldt i to uker, og har noen dager mine kvaler med det, men når jeg leser om deg så er det så rart, for svaret er så vanvittig opplagt når en leser om andre, da kan en se det i et objektivt lys og si at SELVSAGT skal du unne deg å ha full fokus på denne prosessen og være mest mulig uthvilt til dette!!! Det vil uansett bare være en kortere periode i et langt arbeidsliv og INGEN takk fra joben er verdt det du risikerer å ofre ved å slite deg ut - om noen i det hele tatt takker..... Jeg skal prøve å si det samme til megselv når pliktene kaller, og bare lytte til kroppens behov for hvile og etterkomme det. Hjelper ikke mye å stresse seg opp der en ligger heller, så la oss tillate oss å fokusere fullt ut på det vi har mest behov for i denne prosessen alle sammen. Det er tross alt det viktigste i livet dette. Masse lykke til til deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå