Gå til innhold

Oppstykka UL-kontroll i dag...

* vannmamma *

Anbefalte innlegg

Moralen etter dagens opplevelse er: jeg drar aldri på kontroll igjen uten en liten matbit i veske og lommebok (som lå gjenglemt hjemme)... Har akkurat dytta i meg mat hjemme etter å ha blitt helt slapp...

Det ble mange forsinkelser. Først 50 min pga mangel på rom og UL-apparat. Fikk målt livmorhals før legen ble ringt opp og måtte ta et tvillingkeisersnitt. Ventet en times tid før han kom tilbake. Satte igang med vanlig UL. Etter 10 min ringte katastrofealarmen (tvillinger igjen...:-) og han nærmest slapp UL-hodet i fanget på meg og løp ut. Kom straks tilbake og sa at en annen tok dèt keisersnittet og gjorde ferdig undersøkelsen. Idet han var ferdig kom det inn 2 stk som sa de måtte ha UL-apparatet på operasjonsstuen asap. Flaks jeg var ferdig... :-)

Så var det denne livmorhalsen da: Til meg sa legen at de måler denne hver gang fram til uke 34, fordi de da ikke lenger vil gjøre forsøk på å stanse fødsel. Min var lang og potte tett denne gangen også. Sammen med at jeg gikk til termin forrige gang, sa han dette tyder på at jeg har en "sterk" livmorhals som er godt forberedt på påkjenningene framover. Får håpe det slår til.

I fjor ble jeg lagt inn på RH en natt, og det var den samme legen som jeg hadde dengang. Han er kjempehyggelig. I dag var han veldig flink til å hele tiden informere og oppdatere meg om forsinkelsene underveis, så jeg klager på ingen måte ikke. Var på en måte litt artig å oppleve dynamikken på en fødeavdeling også, og fint å se at de prioriterer riktig. Klart jeg kan vente på to tvillingkeisersnitt... :-) :-)

Fortsetter under...

Er det Riksen du har vært på? I dag? Jeg var der kl. 13! Komisk- da jeg var der var det så utrolig stille som det aldri har vært før. Kom for første gang inn til rett tid! Ellers er jeg vant til å være der et per-tre timer med all venting og alt som alltid skal gjøres. Er som regel totalt utslitt av å ha vært der! I dag hadde jeg for første gang med matpakke - så gikk alt så fort! :)

Gøy med litt ks-action, da! Godt å høre at de prioriterer det og løper av gårde, skal jo ha ks selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...