Gå til innhold

Hei Tutta&gutta!

Lille my med sitt første nurk

Anbefalte innlegg

Hei.

Du har skikkelig greie på vogner! Tenkte jeg skulle spørre deg litt til råds. Jeg testet vogner i går, og prøvde bl.a. TFK, Easywalker SKY, OTH uj og GT safari. Er enig med deg i at TFKen ikke er så god som EW og OTH å trille. Liker av flere grunner ikke TFK, så den er utelukket for meg. Synes EW og OTH er veldig like. Likte at OTH var tettere i ryggen, ikke løs flapp med knapper og borrelåser, men syntes at EW var stødigere når jeg presset den ned i hoderegionen for å sjekke tyngdepunktet i forhold til velting. Der mener jeg EW var en anelse stødigere enn OTH.

Men så, testet jeg GT safari, og den var jo også veldig god! Ritignok ikke fullt så stabil, men halvparten så billig er den jo også! Syntes faktisk at gutten min hadde mer "lengde" i den vogna. Den blir flatere, dermed blir den reelle liggelengda også lenger. Både OTH og EW får en slags grop som rompa ligger litt nedi (det går litt opp ved låra når ryggen er helt lagt ned i liggestlling). Denne gropa gjorde at rompa alltid havnet på samme plass, og gutten min som er bare 7,5 mnd (og er veldig lang i ryggen) hadde liten plass igjen før han blir for lang for både EW og OTH. Jeg testet i butikken og fant ut at hvis jeg la en dyne i vogna fra gropa og bakover ut ryggen, så "flatet" jeg ut liggestillingen, og kunne legge rompa hans nedenfor denne gropa. På den måten kunne vogna vare lenger. Men, slik var ikke GT vogna, den var flat når ryggen var nede, og gutten min så ut til å ha en del flere cm å gå på der før den vogna blir for kort.

Lurer på hva du synes om GT safari vogna? Har du prøvd den? Nå har butikkene fått den inn igjen med 16" hjul bak, og det gjør den enda bedre i terrenget (jeg triller mest på humpete grusvei). Man kan også vippe opp setepartiet under anklene, slik at beina ikke ligger i nedoverbakke når barnet sover. Og kalesja virker også lunere enn på EW og OTH. Hva tenker du?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137742680-hei-tuttagutta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Litt vanskelig å svare på, for jeg har aldri tatt i en GT safari =)

Men ser jo at den får veldig mye skryt da, at det er mye vogn for pengene. Kan godt være at du blir like fornøyd med den som noen av de andre vognene!

Og er jo en stor prisforskjell. Går du mest på grusvei så er jo store lufthjul det aller beste (selv om de ikke er de peneste å se på ;)).

Ser at Musipusi som er inne på sidene her har hatt både GT og OTH, du kan jo lese litt på svarene hennes her.

Er ellers enig i at oth er tettere enn EW bak med hodet, det liker jeg også. Jeg savnet å kunne regulere fotstøtten på oth, det var ikke noe stort problem men kunne godt tenkt meg den muligheten. Så er jo en fordel om GT kan vippes litt opp.

Dette er bare mine tanker, men ut i fra det du skriver ovenfor tror jeg kanskje at jeg hadde prøvd meg på en GT safari. Om du mener den er stabil nok, så ser det jo ut som du var godt fornøyd med de andre kvalitetene på vogna og det er helheten man må se på. Om gutten din i tillegg satt/lå best i GT vogna så er jo det faktisk det aller viktigste!

Hei igjen. Og takk for svar!

Jeg hadde allerede fått et veldig godt svar fra Musipusi. Det gjorde at jeg igjen ble i tvil om jeg skal velge OTH eller GT safari. Må tenke litt til, men skal prøve å bestemme meg nå, for i morgen er planen å kjøpe vogn. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...