Gå til innhold

Noen som bekymrer seg for barnehageplass? Tar helt av her......

Anbefalte innlegg

I kommunen jeg bor i må barna være 11 mnd før de får plass i barnehage og i barnehagen til størstemann er kravet at de er født før 20 oktober for å få plass. Dvs at teminen min i november gjør at jeg ikke kommer til å få barnehageplass til minstemann, Og jeg friker ut her!

Har hørt så mye rare dagmammahistorier (fyll osv) at jeg ikke tør å sende minsten til en dagmamma jeg ikke kjenner. Hva skal jeg gjøre!?Merker at jeg ikke klarer å kose meg med graviditeten pga det. Ville så gjerne ha vår/sommerbarn - men det bestemmer man jo ikke selv :-) Da hadde liksom ting vært enklere... Men hva gjør jeg - noen forslag. Føler at jeg er gal når jeg kan bekymre meg over noe som ikke skjer før om et år dersom resten av graviditeten går bra!

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg jobber selv i barnehage(privat), men kommuner/barnehager opptrer ulikt.

Utifra mine erfaringer, har foreldre som har barn fra før av i barnehagen, en liten fordel. Pga man har allerde startet et samarbeid med de. Jeg ville ha snakket med styreren i barnehagen.

Du kan jo søke fra aug av, og betale for mnd du ikke benytter (da taper ikke kommunen/bhg penger (viktig, viktig... :) ) Og ditt lille nurk starter da han har fylt 11 mnd. (man fyller jo opp bha fra august av).

"20 oktober regelen" var rar for meg, men kan hende de kan gjøre et lite unntak for dere pga barn der fra før.

Dette var noen tanker fra meg :)

Takk for tilbakemeldingen! Vi er i privat bhg nå, og en i styret har barn derfra før og søkte søskenplass ( født 24 okt) og fikk ikke plass! Har tenkt mye på det med å betale fra aug - noe jeg gjør gladlig, men det ser jo ikke lyst ut da! M¨å prøve å få bedriften min til å kjøpe en plass istedenfor lønnsøkning eller no. Dette gjør meg gal altså!

Men tuuuuusen takk for innspill!

Send inn søknad om barnehageplass i det øyeblikket barnet er født, dvs, fra barnet har fått tildelt eget personnummer. Da blir du registrert i køen og dette kan telle dersom det plutselig skulle dukke opp noe. Skriv at du er interessert i en hvilken som helst % del plass fra når som helst f.o.m. en dato du setter (ønskedato).

Ha god kontakt med styreren i barnehagen du ønsker plass i. Mail, ring, besøk...Det er nemlig barnehagene selv som leverer inn en liste med "forslag" til opptakslister til Skolekontoret i kommunen. Det går stort sett sånn som barnehangen foreslår.

Jeg gjorde det, og fikk plass til minsten i en svært populær barnehage i nærområdet. Fikk plass i beg av februar, da var nag 10 mnd. Fikk først 60 %, litt senere fikk jeg 100%.

Stå på, det NYTTER Å MASE. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...