WPW Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Ser på påleggstips at noen spiser roastbiff. Er det bra da? Det er jo rått kjøtt...? Og med tanke på toxoplasmose skal man vel unngå det??
Miss Dynamite Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 skal helst unngå det ja!!! men noen fryser det, og så spiser det etterpå, men jeg dropper det jeg!
hm24 Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Kjære vene for et hysteri.. kan vi spise ditt, kan vi spise datt... Jeg spiser helt vanlig, spiser både salami og roastbiff.. eneste jeg har kutta ut er gravet kjøtt, men det spiser man jo ikke så ofte uansett.. Tror det er mye verre og engste seg for alt, istede for å bare spise ei skive med salami ell roastbiff.. Selv om man er gravid trenger man vel ikke bli hysterisk. Før i tiden spiste man jo både rått kjøtt og fisk, å de fikk da friske barn den gangen også.. så jeg orker ikke og bli hysterisk
Trulte76 Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 roastbif går under rått kjøtt. Men visst du fryser det ned par døgn kan du spise det Da skal det ikke være fare for toxoplomose visst det har vært fryst
WPW Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2008 Noen mener kanskje det er hysteri, men for min del er det ikke noe problem å unngå mat som ikke blir anbefalt. Jeg er absolutt altetende (med unntak av at jeg ikke liker agurk... forstå det den som kan..) og derfor syns jeg ikke det er noe problem å unngå de tingene man blir anbefalt å unngå. Før i tiden spiste og drakk man alt mulig rart. Min mamma røyka under hele svangerskapet med meg, og jeg er fullstendig frisk, så det er jo selvsagt ikke gitt at slike ting er skadelig. Men når man vet at ting KAN være skadelig, og når man har 100 andre alternativer å velge fra velger jeg rett og slett det som ikke frarådes. Jeg har tatt toxoplasmosetest fordi jeg var i Mexico en mnd i begynnelsen av svangerskapet. Jeg hadde ikke fått det, og har heller aldri hatt det fant de ut. Og med tanke på at jeg har reist MYE i min tid, og har vært sammen masse katter oppigjennom tidene, og at jeg har spist ekstremt mye roastbiff og spekemat i alle år, skulle man jo trodd at jeg hadde hatt en sånn infeksjon. Dvs at sjansen for å få det er MINIMAL. MEN.. Som sagt, når det ikke er noe problem å unngå visse ting, hvorfor ikke bare gjøre det?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 åh jeg blir direkte provosert når man kan si at kvinner som holder seg til matportalens anbefalinger er hysteriske... man er ikke hysterisk når man følger gode råd å setter dn lilles helse forran sitt eget behov.
WPW Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2008 Enig med deg grysom.. Ser i tillegg at du har slitt litt med å bli gravid, og da er det jo KLART at man gjør ALT man kan for å følge anbefalte retningslinjer. Det er faktisk arrogant å påstå at andre mennesker er hysteriske uten å vite bakgrunnen for hvorfor man tar visse valg i visse situasjoner.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 He he he må bare le jeg. Her er det altså x antall diskusjoner om hva man ikke skal spise/ skal spise for tiden....og mange lar seg lett provosere/irritere... ) unnskyld meg men jeg synes det til tider er fryktelig morsomt lesestoff. Jeg legger meg ikke borti andres meninger, og mener man får gjøre som man vil....ikke legge seg borti hva andre gjør... Men for all del bare fortsett...morsomt...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Jeg følger også nøye med på hva som er anbefalt å ikke spise i graviditeten. Det kan nok virke hysterisk for mange, men for meg er det nødvendighet..Hvis jeg skal miste en gang til så MÅ jeg vite at jeg iallefall har gjort alt riktig denne gang. Er veldig lett å klandre seg selv hvis en mister i sen MA slik som jeg gjorde i fjor..Var nøye på hva jeg spiste med førstemann også, men tok da mer for gitt at det kom til å gå bra og det gjorde det jo også. Den gang visste jeg ikke at fårepølse ikke var bra, så det spiste jeg hver dag i hele 2.trimester så selvfølgelig går det som oftest bra, men ikke verdt å ta noen sjanser når en vet..
WPW Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2008 Det er jo også litt dumt hvis man ikke kan stille spm om ting man lurer på her inne av frykt for å bli dissa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå