Gå til innhold

Johanna eller Johanne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mormor er døpt Johanna, da presten mente det var mye mer internasjonalt enn Johanne, som foreldrene ville kalle henne... Prestene hadde mye makt før i tiden ja. Hun har derimot blitt kalt Johanne for det meste (først og fremst Søssa da), men også Johanna... Føler derfor vi kan velge ganske fritt Johanne eller Johanna, men hvilket er finest? Klarer ikke helt bli enig med meg selv. Skal nevnes at mannen har en stesøster som heter Hanne, så Johanne bli kanskje litt for likt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår skal hete Alva Johanne, så jeg synes Johanne er fint.. oppkalt etter sin tipp-oldemor. Men jeg synes egentlig Johanna er like fint.. hadde det ikke vært for at jeg ville oppkalle, så tror jeg kanskje jeg ville valgt Johanna i stedet :)

Skrevet

JohannE er et av mine favorittnavn : ) Synes ikke det gjør noe om stesøsteren heter Hanne.

Skrevet

Johanne syns jeg :) gjør ikke noe at ste-tanta heter det Hanne...

Skrevet

Jeg liker Johanna mye bedre enn Johanne, men når det er sagt liker jeg begge navna godt.

Skrevet

Begge navnene er fine, men jeg liker Johanne best :)

Skrevet

Begge er fine, men syns Johanne er aller finest :)

Skrevet

Jeg synes Johanna er finere. Mer sjeldent også. Men Johanne er flott det også. Johanna er jo mer internasjonalt.. Men er ikke sikkert det betyr noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...