1&2imagen Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Ville dere reist med fly og buss som tilsammen utgjør en dagsreise i uke 30+noen dager? Er så usikker på hva jeg skal gjøre, om jeg skal ta sjansen..
2x babyline 21.05.08 Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Hei, jeg var i uke 30 + litt da vi dro på påskeferie, og da kjørte vi bare et par timer med bil. Jeg syntes det var helt greit at turen ikke var lengre... To uker tidligere var vi på vinterferie, med bil da også - da kjørte vi to dager hver vei, hver dagsøkt på fem timers kjøring pluss pauser. Det gikk sånn akkurat greit for min del. Vi har ei jente på nesten to i tillegg, så det var litt ekstra krevende å ha med henne også, da. Så min konklusjon for min egen del er at det ville ha blitt i overkant slitsomt med en dagsreise med fly og buss. Enda formen min i stor grad var veldig god, og er det fremdeles - sånn etter forholdene. ..men det er ikke akkurat lett å forutse sin egen form, langt mindre å anbefale andre hva som er best å gjøre....
Fanny08 Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Jeg avlyste påsketur til fjellet i uke 24 jeg. Orket ikke tanken på å reise noe sted. Og nå 31+2 er det totalt uaktuelt. Men jeg har bechterew i tillegg da, og har mye vondt i ryggen. Så det har jo en del å si. Mmen uten den plagen hadde jeg nok allikevel ikke orket å reise en hel dag...hørtes slitsomt ut...
moden mamma Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Jeg hadde ikke greid å sitte så lenge i gangen - magen er for høy... og for lav Men - det er nok individuelt!
Annkimor Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg skal fly 1 1/2 time innenlands i uke 25. Ifg.jordmor og lege er det ikke forbundet fare med å fly direkte, eneste grunn til at de har restriksjon mot å fly siste mnd var visst at flyselskapet ikke ønsker fødsel ï lufta (forståelig...) Men jeg skal i allefall bruke støttestrømper, og passe på å strekke bena endel!
bratt Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Hei:) Jeg fikk beskjed fra mitt sykehus at jeg ikke burde fly i det hele tatt med 2 i magen. Da var jeg i uke 22, men de mente det var for stor risiko mht trykk og om noe skulle skje så kunne de ikke redde de. Det de var redd for var at morkaken skulle løsne osv pga trykk osv. De hadde ikke flydd selv med 2 i magen, så jeg ble hjemme, men tror det er viktig å føle litt selv mht reise osv. Jeg er i uke 27 nå og har vært sykemeldt lenge pga sterk kvalme, og fordi jeg har hatt 5 oerpasjoner i underlivet grunnet endometriose, så jeg har så lyst på en miljø forandring, men tør ikke reise så langt. Noen forslag på hva jeg kan gjør??? Lykke til alle sammen, Begynner å glede meg til å bli kjent med mine 2 jenter:)
trine ;-) Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Jeg skal fly ca 1,5 time innenlands i uke 29. Med retur 1 uke senere. Jordmor mente dette ikke var noe problem - hvis jeg ellers føler meg i fin form. Men hun mente jeg burde ha med legeerklæring på at jeg er "bare" 29 uker gravid..... Jeg vil nok se ut som fullgått gravid - og hun mener flyselskapet mulig vil stille spørsmål. Så det er jo et tips å ta med seg.
Annkimor Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Så rart at en får beskjed om ikke å fly i det hele tatt med tvillinger (men hadde jo hatt mange opr.) Mens vi får beskjed om at det er ingen fare!!!! Blir litt skeptisk pluttselig
Sognemor Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Jeg var på tur i uke 32-33,biltur. Ene veien kjørte vi 12 timer,med noen få pauser.Eneste jeg gjorde var å kjøpe meg støttestrømper som jeg hadde på meg,ikke noe problem for meg med en så lang tur enda til med en 3 og 4,5 åring i bilen.Nå var ikke jeg av den elefantstore typen da,og hadde vel egentlig ingen plager ellers ...så jeg hadde ingen problem med den langturen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå