proppeloppen Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Føler meg litt alene her jeg sitter og tenkte å høre om det er flere som ønsker å "skravle" litt i en stigende hormonrus...(he-he). Nei da, jeg har det helt fint og er på dag to med sprøyter. Ingen bivirkninger så langt! Dette er mitt 6.forsøk og det er et søskenforsøk. Fikk ei lita prinsesse på forsøk nr 4 for 4 år siden og håper hun ikke skal bli enebarn. Vet jo at det er et luksusønske det å ønske et barn til ...da vi har vært SÅ heldig allerede..... Men så lenge man ikke prøver blir det i alle fall ingen. Jeg er 39 år så tiden begynner å renne ut. Her er det bare å kjøre på!! Hvordan er det med dere andre? Går det greit med sprøytestikking og spraying? Andre ting/erfaringer dere ønsker å dele? Ha en fin dag
♣ Christiane ♣ Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Hei proppeloppen Her har du ihvertfall en til som stikker for harde livet, hehe Har kort regime og er på sprøytedag 7 i dag. Dette er min tredje icsi ( har hatt 2 icsi + en frys ) så håper spira sitter nå. Har ingen barn fra før og er 31 år. Det er heldigvis ingen forbud mot å ønske seg litt luksus, så forstår godt at du vil ha et søsken til jenta di. Iom at jeg slipper sprayen denne ganngen, går ting veldig greit. Kjenner at det begynner å bli mye jobbing der nede, og det er ikke så rart med tanke på at legen så ca 20 follikler på tirsdag. Ny ul i morgen, blir artig å se hvordan dette ender, har aldri hatt så mange egg ( 8 og 13 de forrige gangene) Men det hjelper jo lite med mange egg så lenge de ikke fester sseg !! Håper på to 4 delte egg denne gangen, jeg vil ha tvillinger, hehe ( Ja da, det er fler som ønsker seg litt luksus :-)
proppeloppen Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2008 Christiane..... Da må jeg fortelle deg at vi også hadde 3 misslykkede ICSI forsøk før vi fikk vår lille prinsesse. Vi byttet klinikk fra Riksen til Porsgrunn og ville ta vårt 4.forsøk der. De i Porsgrunn syntes ikke sædkvaliteten til min mann var så dårlig så de ville prøve både ICSI og IVF samtidig. Jeg hadde 12 egg så det var nok til å dele opp behandlingen. Du kan jo gjette hvilket egg som ble jenta vår! Det var et lite IVF-egg!! Helt utrolig at dette ikke ble prøvd tildligere.......... På søskenforsøket vi hadde her i januar (vårt 5.forsøk), ble det gjennomført IVF på alle 10 eggene. Det resulterte i INGEN befruktede egg - så jeg skjønner ikke så mye av dette..... Vel, vel....nå er vi i gang igjen da, og nå blir det vel ICSI tenker jeg.
♣ Christiane ♣ Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Min mann har såpass dærlig sædkvalitet at ivf er helt utenkelig, er ikke nok til ett egg engang. Foreløpig går vi privat, kjøpte kontraktspakke på 3 forsøk + frys på Aleris. Hvis dette forsøket ikke lykkes så har vi akkurat fått godkjent søknaden vår på riksen, så da blir det eventuelt flere forsøk der til høsten, men håper jo at jeg slipper det. Ergo kommer jeg ikke til å gi meg med det første. Hadde et forsøk i januar jeg også, av 8 egg var 5 umodne og kun et av tre lot seg befrukte. Vil ikke tenke på hvor ille det hadde vært å få ingen, selv om jeg var kjempeinnstilt på å få tilbake 2 til innsetting. Første forsøk endte med 9 av 13 egg befruktet, på en særdeles dårlig sædprøve, så tok det liksom for gitt at det skulle bli ihvertfall 2 egg på forrige forsøk, men nei. Snodige greier dette, det varierer så voldsomt fra gang til gang. Håper vi ender opp med befruktede egg begge to denne gangen.
Jehn Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Heisann.. Kaster meg på her.. Lenge siden j har vært inne, men nå har vi startet igjen. Er nå på aleris og har også kjøpt pakke.. 1 stikk i går..hmmmm har vært på St.Olavs og satt inn maaaaange frys.. Fikk ut 40 egg og det er jo ikke bra.. Problemet er at j er over produktiv.. Så nå håper j at Dr.Magnus ikke stimulerer så veldig.. Håper på få egg med god kavalitet.. Ønsker dere lykke til videre med stikkingen..
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Hei, jeg også begynte å stikke i går. Merker det allerede, går på 112,5 Gonal. Har brukt puregon alle andre ganger, men de satte ned dosen denne gangen siden jeg fikk ut 23 egg sist. (Auau) Gleder meg til UL for å se hvordan det ligger an!:-)
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Begynte med sprøyter i går, er blitt helt "koko" denne gangen, suuuper-sensitiv, hårår, smådeppa osv..Grein i bilen på vei til jobb i dag for demspilte "ketsjup-sangen" på radion...jaja... Er nesten smådeppa for at jeg er deppa og, for sist merka jeg nesten ikke hormonene, samme doser denne gangen, men hormonene er helt på bærtur! Tok ansvar for egen atferd i dag, ringte legen min, og er sykemeldt ut mai i første omgang, heldigvis en forståelsesfull lege =)
mucho mas Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Hei alle. Jeg begynte med sprøyter på mandag. Er også på kort regime denne gangen. Har hatt to forsøk før, ett i oktober, ett i februar, og utålmodig som jeg er prøver jeg et til nå før sommeren. Føler meg i god fysisk form, psyken er det litt verre med : ) Har hatt et langt regime forsøk, og sist hadde jeg kort regime. Selvom det er mange sprøyter, er det sååå mye bedre enn langt synes jeg. Det går så fort. Har også et barn og et englebarn fra før. Tror og håper virkelig at den lyse årstiden kommer til å få oss alle i mål denne gangen. Sender dere alle masse fruktbare, positive tanker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå