Gå til innhold

Oppgitt og sliten.......

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 februar begynte jeg i en jobb, eller som han sa det "prøvetid for å så om jeg passer til jobben". Jeg var der i 2 uker frem til 3 mars, da jeg ble "ordentlig ansatt". Jeg tenkte ikke noe over det, da jeg måtte bli sykemeldt 26 mars pga ekstrem kvalme og bekkenløsning. Hadde ikke fått arbeidskontrakt da, enda jeg hadde spurt etter det flere ganger.Nå har jeg vært sykemeldt i snart 2 måneder.

For litt over en uke siden var jeg på arbeidsplassen for å hente lønnslippen min og hente arbeidskontrakten som jeg dagen før hadde ringt han om, han sa han skulle ordne det. Jeg skulle ta opp et lite lån, og trengte det. Men da jeg kom sa han at han ikke hadde hatt tid til å ordne det, og mente at lønnslippen "er da god nok dokumentasjon det da". Jeg tenkte bare javel, før han begynte å være litt småfrekk mot meg. Jeg bare gikk derfra.

Jeg fikk utbetalt siste lønn fra dem, og resten fra trygdekontoret. Noen dager senere fikk jeg brev fra trygdekontoret om at de var i tvil om jeg hadde rett på sykepenger, så jeg ringte dem, sa det som det var, og de ba meg be arbeidsgiver sende en dokumentasjon på at jeg hadde en prøveperiode fra 18 feb til 3 mars. Men jeg har ikke fått lønn for de 2 ukene der, noe jeg mener jeg har krav på siden arbeidsforholdet startet der, ikke sant? Jeg har vel krav på sykepenger?

Ringt sjefen og han sa han skulle sende dok på det, og det har han gjort. Han ringte meg opp igjen og sa det, men begynte å bli ganske uhyggelig mot meg. Jeg satt i bilen, hadde hentet stesønnen i barnehagen, så jeg sa at jeg kan ikke svare deg akkurat nå for jeg har hentet sønnen til samboeren i barnehagen og må komme meg hjem sa jeg. Da sa han, med den barnslige tonen: "Ja det synes jeg du burde gjøre", pluss han sa: "hvorfor sier du heller bare ikke opp?". Er det sånn en arbeidsgiver skal oppføre seg? Og det er ingen som jobber gratis???

Pluss at jeg fikk et brev fra nav, i midten av mars, på arbeidsplassen, adressert til MEG, i et åpnet brev.....?????

Ble litt langt dette innlegget her, men er LITT fortvilet selv om jeg selv mener jeg har krav på sykepenger og har en ganske god sak...

Hilsen ei med en liten tass i magen:):):)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...