Paprikka Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Hei, Er det flere her som bruker CB Fertilitetsmonitor? Har brukt den i tre måneder for å få oversikt over syklusen - er suuuper fornøyd. Aner ikke om det noen andre tester som kan gi så nøyakig resultat. Har noen andre her like god erfaring som meg?
Mor til gullet :O) Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Jeg skal begynne på den, bare mensen dukker opp snart..... Kjekt å høre slik positiv erfaring før start ):O)
lystpå Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Hei:) Begynte med monitoren i nåværende pp (10) Fikk dere mange dager med høy fertilitet den første mnd? Hos meg begynte den å vise høy fertilitet allerede på dag 8. Syntes det var litt tidlig..?
Paprikka Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2008 Det var tidlig, men sikker ikke umulig. Hvis den viser f.eks 4 dager med høy, så har da EL ca på dag 12 og 13. Jeg fikk høy først på dag 16, og da var den høy i 4 dager + max i to dager. Kjenner veldig godt på kroppen når jeg har selve eggeløsningsdagen, og monitoren har stemt hver gang. Den siste gangen var det bare 1 dag med høy før den gikk på max. Har prøvd først denne pp å bli gravid, så det blir spennende å se om det slår inn
Villstyring *2009-baby?* Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Høres jo fantastisk ut detta! Men kan noen forklare meg hvordan den fungerer og hva vidunderet koster?
Paprikka Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2008 Hei, Det koster ca 1300 + ca 260 for sett med 20 pinner. Som oftest tester du 20 dager et par første perioder, deretter blir det nok med 10 dager (da kjenner monitoren syklusen din). Monitoren viser da dager med lav fertilitet, deretter dager med høy fertilitet og etter det 1-2 dager med max fertilitet (det er da eggeløsningen skjer). Mensen er avhengig av EL, og kommer 14 dager etter den. Da er det helt umulig å beregne seg frem til nøyaktig EL hvis syklusen er varierende. Det er også mer fordel å ha samleie før EL ( og disse dagene vises på monitoren som dager med høy fertilitet). Jeg fikk låne min fra ei venninne som etter ett år med prøving ble gravid på første forsøket med monitoren. Jeg tror det er mulig å få kjøpt en del brukte også.
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Hei-Hei Jeg startet med monitoren sist mens, fikk høy fert dag 11, max dag 12&13, høy dag 14. Testet så positiv på cb digital grav dag 24:o) Er 5 uker i dag! Så jeg kan annbefale monitoren på d varmest! Lykke til:)
Lillegull og spiren Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 OIIIIIIIIIIIIIIII......kansje dette er tingen for meg da:) jeg er så lei av å prøve og jeg har aldri særlig el smerter,men blodprøver viser at jeg har el vær mnd...kan man bruke denne selv om syklusen varierer mellom 30-33 dager? og hvor får man kjøpt disse billigst?
Paprikka Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2008 Da vil jeg absolutt anbefalle denne. Du kan bruke den uansett lengde på syklusen. Jeg tror du får kjøpt de på nettet i den danske Billigetester.no. Ellers så er det Alliance apotek og Vitus Apotek som har de i Norge. Tror det er samme pris. Kan tenke meg at det må finnes en plass folk selger disse brukt på nettet.
Villstyring *2009-baby?* Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 Tusen takk for bra svar, Paprikka! Skal virkelig sjekke ut detta!
så gla' Skrevet 16. mai 2008 #13 Skrevet 16. mai 2008 Hei! Hvis du bestiller den fra danmark blir den 2-300 kroner dyrere pga toll og andre gebyrer. Kjøp den på apoteket her hjemme. Hvis de ikke har den på apoteket kan de bestille den for deg. Lykke til!
Arashi Skrevet 30. november 2009 #14 Skrevet 30. november 2009 Jeg er også begynt å bruke denne, og er veldig fornøyd. Jeg har verdens minst stabile syklus og har aldri klart å finne EL med de andre testene men her traff vi med en gang gitt :-D Jeg har lang syklus og fikk først utslag på maks i går dag 22 og i dag, så jeg regner med å være tilbake til høy i morgen og så er det over for denne gang.
*jente2010&jente2013* Skrevet 30. november 2009 #15 Skrevet 30. november 2009 Jeg bruker også denne monitoren og er kjempe fornøyd(",) Kunne ikke vært enklere:) Anbefales på det sterkeste:D
EleResa Skrevet 30. november 2009 #16 Skrevet 30. november 2009 Lyst å svare på dette innlegget. Jeg har brukt denne monitoren en syklus nå, og den fant ingenting hos meg - Lav fertilitet på alle 20 testene. I snitt har jeg sykluser på litt over 30 dager så det skulle ikke være noe problem sånn sett, men det er altså ikke hver syklus jeg kan bruke den - og det er litt kjipt. Men på den andre siden, jeg visste med sikkerhet at jeg ikke hadde hatt EL de første 25 dagene, så fulgte mer med på egenhånd de neste dagene - og tror jeg fant den på dag 29. Hadde jeg ikke brukt monitoren hadde jeg vel tenkt som så at nå har EL vært og jeg har gått glipp av den denne gangen også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå