Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg litt om hvordan fryseforsøk fungerer? Er helt fjern på det området da jeg aldri har fått egg på frys før nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kan fortelle deg hvordan de gjør det på Aleris( det er der du er ikke sant ?), Det er litt annerledes enn det gjøres i det offentlige.

Når du får mens begynner du på et østrogenplaster som heter Estradot.

Dette settes på magen og skal skiftes hver 48 time.

Etter ca 10 dager skal du inn til Ul, der sjekker de slimhinnetykkelsen og eggløsningen.

Hvis alt er i rute avtales det tid for innsetting som oftest mellom dag 15-18

Noen ganger må du ha en Ul til, hvis det ikke er helt i orden på den første, men man får ta det som det kommer.

Dagen før innsetting begynner du på progesterontilskudd som regel, Cyclogest.

Eggene tines enten dagen før eller samme dag som innsetting avhengig av om de var 3-4 eller 5 delt osv ved frysing.

Innsetting som regel midt på dagen med fryseegg.

Hvis du tester positivt på fryseforsøk skal man som regel fortsette med Cyclogest til du er i uke 10-12

Skrevet

Ja jeg er på Aleris jeg også:-) Tusen takk for svar Christiane. Skal man sette inn etter eggløsningen eller hva menes med det?

Skrevet

Hei Ann-ch,

så leit å høre at du og testet negativt!

Hvordan går det med deg?

Tenker du på fryseforsøk? Hvor lenge må du vente på Aleris?

Stor klem fra meg

Skrevet

Hei Mille:-)

Jada, det ble nok negativt atter en gang. Begynner nesten å bli en vane!!! Men egentlig så går det greit. Godt at det går mot sommer og man kan sysselsette seg med mange ting og koble ut.

Jeg fikk jo 2 på frys denne gang så har jo en liten mulighet til. Kunne vel egentlig begynt på neste mens,da det kunne gått akkurat før sommerferien,men valgte å vente til etter ferien. Begynner på med. i august da mensen dukker opp.

Hvordan går det med deg? Du fikk vel også et egg på frys? Når skal du igang igjen?

Klem

Skrevet

Kommer an på om du skal ta frys i naturlig syklus eller om du skal ta medisiner i forkant av selve innsetting. Selv har jeg erfaring med medisiner: Estradot som stimulerer slimhinna - og etter insetting startet jeg med progestan i tillegg. Mener at ved naturlig syklus så må du teste deg frem til eggløsning før selve innsetting. Lykke til!

Skrevet

Ja, du setter inn etter eggløsning selv om det ikke er det egget kroppen skal bry seg om, så har det noe med at du kun er i en lettere stimulert syklus og at et innsatt egg fester seg på omtrent samme tidspunkt som det du slipper naturlig ville ha gjort.

Ble en fryktelig lang setning det der, håper du skjønte hva jeg mente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...