Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå gikk ikke dette forsøket heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal liksom ikke lykkes med noenting virker det som. Uansett hva jeg prøver meg på går det ikke min vei.

Har snakket med Nordica og de vil at jeg skal ta et siste forsøk nå med inseminasjon, men hvor stor sjanse har jeg på at det vil gå godt denne gangen når jeg ikke har blitt gravid på de 5 forrige??

Lurer på om det er noen som har erfart å utvikle store fine follikker hver gang men som ikke har hatt antydning til å bli gravid?

Nå skal jeg bort også så jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre dette med scanningen. Har bestandig hatt fin utvikling det minste har vært 20 mm på dag 11 og da har jeg hatt flere. Er det noen her som vet om man kan reise til Nordica uten å bli scannet først??

Uff dette ble et langt innlegg men det er godt å få ut noe agresjon og fortvilelse. Hva ville dere gjort gått på ivf eller er løpet mitt kjørt?

Har grått i hele dag over urettferdigheten med det hele. Har åpne eggledere så ingen kan gi meg en forklaring.

Jeg har ikke bare og reise fra Oslo heller så dette har blitt ekstremt dyrt, da jeg bor i nord norge. Og har Puregon sprøyter itillegg til Pergo.

Hilsen "fortvilet"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HALLO!!! Opp med hodet - 5 forsøk er egentlig ikke så mye! Selv brukte jeg f.eks 6, og andre har jo brukt over 10. Et hetrofilt vennepar av meg brukte 1 år- med måling av eggløsning, og et annet par holder på ennå! Kroppen er en komplisert sak- og stress f.eks har veldig mye å si for det å bli gravid. Selv fikk jeg kluss med eggløsningen innimellom, og det var helt sikkert fordi jeg stresset og tenkte på dette hvert sekund. Det er lov å deppe litt etter negativ test- men gi nå for all del ikke opp- du er jo også ennå ung - og frisk også. Skjønner at dette er dyrt for deg- men det vil jo bli verdt det til slutt- det er jeg helt sikker på. Hør på hva de sier på Nordica- prøv en gang til med vanlig inseminasjon kanskje- så kan du jo evt spare opp penger til ivf om det ikke skulle gå. Med din alder, åpne eggledere og kun 5 forsøk er løpet absolutt ikke kjørt!! opp med hodet- det gjelder å tenke positivt!! Lykke til uansett hvilket valg du tar.

Skrevet

Hei Timone76,

På Trianglen, hvor jeg tilslutt ble gravid, anbefaler de seks inseminasjonsforsøk før man går over til ivf. Kanskje er det lurt å ta seg en liten pause siden du er så sliten nå? Til etter sommeren for eksempel? Jeg ble gravid på første forsøket etter en lengre pause. Selvom jeg var veldig sliten etter de fire første forsøkene våre, og tenkte at "dette vet jeg ikke om jeg orker noe mer", så var alt (nesten helt) glemt da vi startet forfra og reiste nedover for det femte forsøket.

Jeg syns ikke det høres ut som du er klar for å gi opp! Ta ett ins.forsøk til:) Og deretter ivf hvis du ikke skulle bli gravid.

Lykke til da! Plustelig står du der med en positiv graviditetstest i hånda og skjønner ingenting! Det er verdt å vente på:)

Skrevet

Hei Timone,

6 ganger er jo ikke mye da...jeg skal nedover for mitt 9. forsøk neste mnd(har en mnd pause nå) men har ikke tenkt til å gi opp fordet. På den andre siden, hadde jeg vist at det ikke skulle lykkes på gang no 1 (noe jeg egentlig trodde :-))) så hadde jeg gått for IVF med en gang. Har vært gravid før for noen år siden så jeg vet jeg kan. Eller for å si som en venninne sa: Det er en kresen sjel der ute som bare venter på å få bli mitt barn! Så ikke gi opp, mange som bruker mer enn 6 ganger!!

Og ja, man kan godt reise til Nordica uten å bli scannet, bruk el tester....men beste er jo scanning da. Gjør det selv og har hatt flotte fine egg...men ikke noe positiv test ennå.

Skrevet

Hei, jeg kan forstå at du blir fortvilet, det er så mange følelser og ønsker i dette og man tenker hver gang at nå er det vel min tur.

Men jeg må nok si meg enig meg de andre her, 5 ganger er ikke så mye, det kan ta tid.

Så ikke gi opp, ta deg en pause, og så prøver du igjen etter sommeren.

Skrevet

Heisann alle sammen!

Tuuuusen takk for svar og trøst og alt dere har skrevet. Har bestemt meg for å reise nedover nå igjen så får jeg se etter det hva jeg gjør. Men kommer til å ta meg en pause etter dette som blir mitt 6 forsøk.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...