Gjest Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Han har vært plaget med litt eksem og sensitiv hud, men det har blitt værre siste mnd. Han klør og er sår i bleieområdet og jeg får så vondt av han. Merker at han er klam på huden når vi skifter bleie og jeg tror dette har mye å si for plagene hans. Han får lufta seg uten bleie litt hver dag, men ikke nok.Tenker at tøybleier kan hjelpe. Er tøybleiene like absorberende som vanlige bleier? Finnes det tøybleier for denne aldersgruppen? Hvor selges det?
Audacious Angel Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Selvfølgelig kan du prøve tøybleier på en på 15 mnd :-) Her begynte snuppa som deltids tb bruker i en alder av 2år. Ang absoberings evnen så kan bambus og hamp som materiale i tb likestilles med engangsbleier. Du får mange fine formsydde i disse materialene. Om jeg skulle få anbfale en løsning til deg ( iom at du mener han er klam på huden og reagerer på det) så ville det blitt formsydde med ull som sperrelag. Formsydde kan se ut som en vanlig bleie enten med borrelås som feste eller knapper, den har ikke noe sperrelag. Ull som sperrelag er genialt da det puster veldig godt. Ullbukser som er tillsatt lanolin vil suge til seg fuktighet og slippe det ut som damp. Lanolin og tiss blir til såpe så det lukter ikke (lukter det så er det på tide med en vask og påfølgende ny lanolisering, noe som gjøres ca. annen vher mnd.) Meld deg inn på tb forumet på tettinntil.no der er det mange hjelpe villige og flinke damer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå