willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 14. mai 2008 #1 Del Skrevet 14. mai 2008 Er sååå lei nå!!! er i uke 38, men har av en eller annen dum grunn gått og ventet på fødselen en stund nå... og nå når jeg endelig er innenfor pluss minus 2 uker (ut i fra termin) så går jeg i hvert fall og venter!! Har den siste uken fått hyppige kynnere, noe som til tider er svært slitsomt, mye mageknip de 3 siste dagene, har til stadighet nedpress og dermed en del stikninger og en del mensmurringer om nettene.. I og med at jeg er førstegangs så vet jeg ikke om disse "symptomene" er noe jeg kan gå med i flere uker før noe skjer eller om jeg kan tolke det som om at fødselen er like rundt hjørnet.. er veeldig lite innstilt på å gå over tiden- desverre:/ Nesten så jeg har lyst til å prøve stimuleringen av brystvortene etter å ha hørt om andres erfaringer på dette området, men samtidig så var det noen som ikke(!) anbefalte dette i det hele tatt.. Krysser fingrer og tær for at noe skjer snart..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
NemiW og Ravn Skrevet 14. mai 2008 #2 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg har det akkurat sånn som deg! Jeg er 38+3, og har venta en stund pga mye kynnere osv. Har prøvd å tolke alle tegn på at noe kanskje er i ferd med å skje. Men nå har jeg bestemt meg for å prøve å overse alle tegn. Man merker det da det starter, sier de som har gjort dette før. Men siste innspurt er jammen slitsom! Har så utrolige mengder med vann i kroppen, og spesielt i føttene. Pga vannet og vond rygg/bekken klarer jeg jo nesten ikke gå mer. Men vi får trøste oss med at det uansett ikke er lenge igjen, og at vi har noe utrolig stort og flott å se fram til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137738276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 15. mai 2008 #3 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei på deg kaalrot! Ser vi har termin samme dag faktisk:) Og det er fler av oss som ikke har født her inne selvom det renner på fødemeldinger og historier hele tiden. men kanskje ikke så rart når det er midten av mai og ganske så mange maimammaer totalt? Som du kanksje har sett av tråden min er jeg av de som syns tiden går altfor fort. Mistenker at det er fordi jeg har vært ute av bimverdenen en stund og dermed forsøkt å henge med på alle rundt meg og da flyr både dager og uker altfor raskt avsted. Føler jeg har en kamp mot klokka hele tiden. skal bare bare bare og fikse ditt og datt før babyen kommer. sette ting i album, rydde, vaske, shoppe den tingen og den og og og. grillgjester, 17ende mai (og vil IKKE HA 17 mai barn.. skrekk og gru... stakkars barn.. hehe). og treffe alle og gi mitt før den lille okkuperer vår verden og vi ikke aner hvordan det blir med planlegging på en stund pga mat/søvn etc. Men det jeg egentlig skulle si (hehe, skravler fælt om dagen her var at jeg kjenner meg igjen i murringene og koser meg over de. Ble nemlig fortalt på det ene svangerskapskurset vi var på at det var et KJEMPEGODT TEGN! Selvom det til tider er megaplagsomt.. skikkelig menskramper. Såklart kan det jo være forskjell og man burde sikkert høre med føden om man er usikker, jeg er jo selv førstegangs så vet jo ikke hva hva er av smerter osv! Men hun sa ialelfall på kurset at dersom de fikk inn fødende som sa de hadde hatt mensmurringer/smerter ble de kjempeglade! For dette var et bevis på atkroppen hadde brukt tid på å forberede seg til fødsel. Gjort noe av grunnarbeidet i livmorhalsen:D Og det kan jo ikke bli bedre enn det kan det vel? Slike fødseler pleide i flg jordmor å bli bedre enn der kroppen startet på scratch og måtte jobbe seg opp.. Så kanskje vi bare skal glede oss over det mens vi venter og tenke at dette er siste gang på VELDIG lenge at vi kan bare tenke på oss selv, være kjærster, legge oss når vi vil, pakke opp og ned de søte babyklærne og re opp sengen og være litt tullete kan vi jo også være mens vi venter. Er så koselig å se på alt det bittelille og flotte... JUHU! Snart er det vår tur også kaalrot:) Og tror faktisk det er noen som er litt misunnelige på oss som fortsatt er uvitende og ventende.. Denne tiden får du aldri igjen;) Skriv litt dagbok og le godt av deg selv siden. Tenk så fort sommeren normalt kommer. Så kan vi snakkes om vi sniker oss på overtid. DA kan jo saken være en litt annnen.. hehe.. ha en super dag, håper du har noe å fylle dagene med! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137740741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 15. mai 2008 Heisann BarnKanskje? Så koslig å få et slikt svar på innlegget da:) du har en del gode poenger i svaret ditt.. dette er siste gang på veldig lenge at jeg og sambo kun har oss selv å tenke på samt å kun være et kjærestepar.. og selvfølgelig ikke minst kunne sove så leenge vi vil!! Det er i grunnen en del gode poenger som understreker at vi bare bør nyte disse dagene, uansett er det jo ikke lenge til vi blir foreldre da det bare er 15 dager til termin...... litt skummel tanke også Her i Lillehammer går vi kun 10 dager over tiden før vi blir satt igang så om 25 dager får vi uansett snart se gutten i magen:) Du er heldig som synes at tiden går så fort!!! jeg synes på en måte det jeg også når jeg først stopper opp og f.eks føler at vi nettopp gikk inn i mai..-og nå er vi jo plutselig halvveis allerede!! Men på samme tid så fuller jeg ikke opp dagene med så mye annet enn venting pga et kranglete bekken og disse stikningene som gjør at det er ubehagelig å gå ute blant folk..-klarer ikke å gå normalt når de inntreffer fordi jeg føler babyen er på vei ut..hehe Du skal se det kommer et laaaangt syteinnlegg så fort vi entrer 31 mai!!hehe.. -kjekt å høre at du er flink til å fylle opp dagene! jeg kommer nok til å angre litt på det i ettertid sikkert..-at jeg kun brukte tiden på å vente.. så skal prøve å ha det i bakhodet! skal på shopping med ei venninne i dag da:) kjøpe inn de siste babytingene! og kanskje jeg bør pakke sykehusbaggen..-bare sånn i tilfelle;) har du pakket den?? Tusen takk for koslig svar og så ønsker jeg deg en finfin dag!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137741965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 15. mai 2008 #5 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei igjen og takk for like hyggelig svar. Er koselig å skravle litt her inne på Bim. Og gøy å møte andre som fortsatt er "på vent". Som du selv sier er det jo max 25 dager igjen, og hva er vel egentlig 25 dager? Så snart den lille er ute forsvinner nok både 25 og 50 dager uten at vi får tenkt på det. Men klart vi venter, det er jo en STOR begivenhet! Jeg har så masse rare tanker om dagen at det er godt å få brukt litt tid på meg selv og forberedelsene. Har akkurat kommet hjem fra siste rest shopping (orker ikke mangle noe eller måtte noe OM det skulle skje før tiden). Alt skal være i skjønneste orden. men vi har fortsatt litt småplukk igjen hjemme. Fikse senga og stellebord. Etter det skal jeg starte på et nytt strikkeprosjekt tenkte jeg (er en elendig strikker, nybegynner og greier så er flott måte å snike unna tid på. blir helt oppslukt og det går sakte. hehe). Kan foreslå strikke et teppe om du er som meg. Kastet meg over nøstebarnteppet, rett hele veien og er så stolt over at det snart er ferdig! Et annet tips er å google litt foreldreråd, lese litt om første tiden (er igang med anna wahlgrens barneboka og syns det er spennende å høre andres tanker). Man får jo aldri nok av tips, så kan man selv plukke ut siden! hehe, har krøket meg sammen iblant jeg og ja, heldigvis mest hjemme eller merkelige pauser ute hehe.. Men vi får ta det med et smil, puste dypt og være glad kroppen vår forbereder oss litt. Kanskje kjekt å få en liten forstart siden man ikke har anelse om hvordan dette blir når det først skjer.. Og mai er halvveis som du sier, 17ende kommer og plutselig er det en ny uke, kanskje den siste.. you never know:) og ikke får vi gjort så mye annet enn å vente heller.. hehe.. slem natur der! Håper du har hatt en herlig shoppingdag idag og nytt tiden for deg selv (må innrømme at jeg puster litt lettet ut når jeg hører skrikende babyer, puuh, ikke meg helt enda og jeg er ferdig med storhamstringa så da blird et bare kos tenker jeg.. hihi). Så kan vi klage litt i kor om vi føler for det om vi passerer termindato. hehe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137744285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 15. mai 2008 #6 Del Skrevet 15. mai 2008 Og forresten, bagen er pakket ja (sånn halvveis iallefall). LIker å være beredt og kjenner så mange som har født før termin og veldig raskt.. Derav min mor. Så orker ikke stress med MÅ tingene. De er på plass i løpet av kvelden tenker jeg. Så blir det mer kos og omorganisering etter det:) JUhuu!!! Og blir koselig med en 17 mai, neste har vi faktisk barn å feire med samme hva;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137745361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg kan absolutt ikke strikke, noe jeg synes er veldig synd.. og så er det det å ha tålmodighet til å lære seg da;) men kanskje jeg i hvert fall kunne prøvd- takker for et godt tips:) var veldig kjekt på shopping i dag! kommer aldri tomhendt hjem;) fant en fin sparkebukse til babyen i str 56.. har andre sparkebukser, men de er i str 50 så da tar jeg med den i 56 i tilfelle:) har fått beskjed om at lille Emil ikke er såå liten.. men at han heldigvis ikke vil overstige 4000gr!! Vet du kjønn? og har dere bestemt dere for navn? ja vi får klage i kor om vi passerer termindatoen!!-for da er det faktisk lov å klage litt;) kjøpte forresten klyster i dag.. legen jeg har vært i kontakt med sa at så sant det var tid til å ta klyster hjemme så var det bare å gjøre det! har du noen tanker om det? hører at enkelte ikke anbefaler å ta dette... Skal i utgangspunktet pakke baggen i kveld, men etter 3 timer på shopping så sliter jeg veeldig med hele underlivet.. er vel det kranglete bekkenet som slår til igjen... så får se hvor mye jeg orker å gjøre i kveld..men bør vel strengt tatt få ut fingeren snart;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137746677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 15. mai 2008 #8 Del Skrevet 15. mai 2008 God kveld /natt.. Sitter nå her og rangler. Blir litt døgnvill av å være gravid tror jeg (og er Bmenneske også da, hjelper neppe).. Så kjekt med shopping og kjøp av søte babyklær! Det kan sikkert være kjekt å ha litt str 56, og sparkedresser er jo ikke noe problem samme hva, de kan alltids brukes. Store bodyer tenker jeg er litt mer kjedelig;) Vi har fått poser med klær fra jeg var liten og fra ei venninde som har en liten baby nå, så her er det altfor masse klær. Egentlig litt synd for er så gøy å handle. Alt er så søtt og fint og koster jo nesten ingenting....! Vi vet ikke kjønn da den lille er meget hemmelighetsfull, og navn er vi elendige på så dette blir i det hele tatt veldig spennende. hadde aldri trodd at jeg av alle (er en megaplanlegger) skulle være så distansert fra det hele. Men håper det dukker opp noe til slutt. Vi har nå en liste men er så mange navn som er fine. og klarer ikke å se for meg at det er MIN baby.. at jeg skal få en liten en.. nei, det hele er for fjernt! Heldigvis gir de tilbud om klyster der vi skal føde, med en gang man kommer inn (vil føde i vann og har PANIKK for uhell under fødsel for å si det sånn). Så tenkte jeg skulle bruke tiden på sykehuset til det. aner jo heller ikke hvordan kroppen reagerer på denne seansen:s Tenk om det tar tid, og jeg MÅ på sykehus og ikke kommer meg fra doen?? hehe.. så mye rart jeg kan tenke på. men som jordmor sa pleier ofte kroppen selv å gi løs mage rett før fødsel for å være beredt, så satser på kroppslig samarbeid;) Og angående strikking, jeg kan virkelig ikke! Virkelig.. men har klart å huske hvordan man legger opp masker merkelig nok helt siden vi lærte det på skolen. Og rett strikking gikk også greit. Og nå, takket være ei ny nettvenninde er jeg igang som sagt med dette superenkle teppet. Blir rart at babyen skal ha det.. Men er en veldig positiv måte å fylle tiden! Har også fått veldig bra service hos nøstebarnbutikken så kunne bare komme innom de også for hjelp og råd! Så om man tørr kan man jo få hjelp i en strikkebutikk, eller av kjente.. Men det finnes alltids mye annet man kan kose seg med. Vi plager venner og familie med å få de hit på besøk (jeg orker ikke farte hele tida så hjembesøk er supert!), ellers er det ikke lenge siden vi flyttet så har mengder å rydde og pakke ut.. og vasking da, som man alltids kan ta tak i. Men jeg HATER vasking.. hehe.. mannen derimot har vasket mye i det siste stakkar.. Pakk bagen du, det kan man fylle opptil flere ledige stunder med. Om man er som meg vel og merke. Jeg pakker om babyklærne og mine egne rett som det er. Går igjennom hva jeg skulle trenge og ikke, handler litt drikke og småstæsj osv... Og murrer det nå, kan det alltids være kjekt å være klar, plutselig står du midt i det hele! Blir spennende å se om vi møtes i en klagetråd til eller ikke. Altfor masse spenning knyttet til dette med fødsel, aiaiai....! masse lykke til kaalrot;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137749869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 15. mai 2008 #9 Del Skrevet 15. mai 2008 Fikk forresten stadfestet av ei venninde som har født to alt at disse merkelige magevondtene var masrier.. og da vet man jo aldri hvor lenge man skal ha selskap av de.. hehe.. bare for å erte deg litt sa hun alt fra timer til uker;) Men kroppen jobber i allefall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137749878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 18. mai 2008 Ekstra spennende da når dere ikke vet kjønnet! hva sier magefølelsen? vi har fått bekreftet 3 ganger at det blir gutt. Innkjøpene våre har gått mye i blått og brunt så da er det greit at det ikke hersker noen tvil;) "bare" 12 dager til vi virkelig kan begynne å syte og klage litt nå Kynnerene, mageknipen og mensmurringene prøver jeg å overse siden disse tegnene ikke trenger å bety at noe er i gjære!! arg;) Ha en strålende dag!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137765303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 18. mai 2008 #11 Del Skrevet 18. mai 2008 hei dere. Føler det renner inn med fødselsmeldinger her om dagene... Og her sitter vi, med like store mager!! Uff og uff. Har vært i topp form siste dagene, men i dag er jeg slått ut med noe influensa greier. Håper å bli kvitt det. Klarer ikke nyte dette lengre jeg. Nå er 17 mai ferdig, nå kan gutten min komme!!! Tror jeg setter alle kluter til nå.... Skal du høre om bryststimuli på tirsdag Kaalrot??? Jeg har så gammeldags jordmor, at jeg dropper det. Kan høre med hun på føden når jeg skal dit 27 mai. Men det er jo år og dager til... Det er som du sier... vi kan egentlig ikke si noe før vi i allefall er nådd termin. Synd å begynne å vente nå. kan jo gå 14 dager etter det også! Er sååååå lei... lei, lei lei. Kanel og sex neste:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137769119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 18. mai 2008 Har også en gammeldags jordmor, men tror jeg hører med henne for det om...-begynner å bli passe desperat nå!!!!!!-oppdaterer deg i tilfelle:) har du ikke blitt no bedre i dag?? -har lest innlegget ditt og enkelte sier jo at det kanskje er et tegn på at noe er i gjære:) jeg har vært skikkelig dårlig i dag.. sov til 12 og ble bare mer og mer svimmel ut over dagen.. i tillegg følte jeg meg skikkelig slapp og hadde hodeverk. Heldigvis bedre nå men måtte legge meg nedpå en timestid i ettermiddag..-så om emil vil komme i natt så må han bare d;) kan kanelen bare blandes med vann også?? kanskej prøve d i dag, eller kanskje nå med en gang;) jeg er også leeeeeeei!!!!!!!!!!!!! gidde å gi oss alle disse vondtene om ikke noe snart skjer!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137737530-et-syteinnlegg-fra-meg/#findComment-137769274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå