Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Hvilken rekkefølge har dere på bestikket i skuffen?? Her i huset er det nemlig noen som mener "regelen" er gaffel, skje, kniv... Begrunnelsen er hvordan det ser ut på bordet, gaffel til venstre, kniv til høyre og skjea over tallerken. Mens jeg mener det mest naturlige er at i hvertfall gaffel og kniv ligger sammen, altså ikke skjea i midten. Så, hvordan ser det ut hos deg og hva er "riktig"?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 hos meg ligger skjeer til høyre, så gafler i midten og så kniver til høyre har det sånn fordi foreldrene mine alltid har hatt det sånn!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Fra venstre av har vi biff gaffel - biffkniv - skje - vanlige gafler - vanlige kniver. Nederst ligger tskjeer, kake gafler og plast skjeer til minsten.. Stoor skuff ja...
Hikken Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Skjeer til venstre, gafler i midten og kniver til høyre. Fra sløv til skarpere til skarpest:-P Bare fordi mamma alltid har hatt det sånn egentlig :-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 her er det: Kniv, så kommer gaffel, så skeia! Grunnen: Ingen som har hørt: Kniv, gaffel, skei, kniv, gaffel, skei, kniv, gaffel, skei hvor er jeg?? Sånn bare mååå det ligge;)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Kniv, gaffel, spiseskje. Slik bare måååå jeg ha det.... Vanedyr?? Jaaaa....
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Neimen kjæææære vene, det er da en seeeelvfølge at det skal være kniv til venstre, gaffel i midten og så spiseskje. Dessertskjeer og teskjeer ligger selvsagt et annet sted. Kan virkelig ikke skjønne hva slags hjem dere kommer fra! Nei, nu ble jeg litt satt ut, dere.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Tror det var en rett her jeg, nemlig skje, gaffel og kniv.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Gaffel, skje, kniv! Aner ikke hvorfor. Aner ikke hvorfor jeg gadd å sjekke skuffen engang...
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Fra venstre kniv, gaffel og spiseskje, foran ligge t skjeer..
mamma til twins Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Fra venstre: skje, gaffel og til slutt kniv. Aner ikke hvorfor det er sånn, men ganske naturlig for meg som er høyrehendt. Skal som regel ha fatt i en kniv.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Fra venstre: skjeer, gafler og kniver. Har vel ikke tenkt så nøye over det. Men synes at det er mest naturlig at iallfall knivene ligger lengst til høyre av disse tre, siden kniver er det vi bruker mest (de andre brukes jo helst mest til middag og evt. hvis man har noe ekstra godt itl kvelds) og vi alle er høyrehendt.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #16 Skrevet 14. mai 2008 Skriver du bok eller? "Bestikkets hevn" eller noe sånt?
Trulte76 Skrevet 14. mai 2008 #17 Skrevet 14. mai 2008 her er det skje, gaffel og så kniv Blir mest naturlig for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå