hormonia&alienimagen3 Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Har et par spm... - Sover babyer dårligere med morsmelkerstatning? - Hva er konsekvenser av å gi for "mye" morsmelkserst.? (Fikk beskjed om at babyen min skulle ha 85 hver tredje time men hun blir ikke mett av det, og skriker hull i hodet på oss og seg selv etter to timer for da er hun så sulten...)
Manx Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Hei! Jeg vet ikke om jeg har de "rette" svarene men.. Det at babyer sover mer eller mindre på mme er vel individuelt. Min jente på 3 mnd sov ikke lenger de kveldene jeg har gitt henne mme. Vi ammer til vanlig, men har gitt henne mme noen kvelder da jeg har følt jeg ikke har nok melk. Konsekvensene for baby kan jo være at de reagerer med mageknip, gulp/oppkast, men som regel går det vel helt bra:) Prøv å bytte merke hvis noe sånt skulle skje. Avføringen kan også forandre seg, og de kan bli hard i magen. Da kan man prøve med malt i flaskene. Konsekvenser for deg er at melkeproduksjonen din kan gå litt ned hvis du ikke pumper deg. Vet ikke om du ammer eller om du kun gir mme. Gi mat når babyen er sulten! Det er mitt råd. Da får du nok en roligere og mer fornøyd baby.. Tror ikke det finnes noe skjema på når dette er, virker også ganske individuelt. Min spiser iallefall oftere enn hver 3.time:) Lykke til!!
Expat Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 -Varierer fra baby til baby -overvekt...som ikke er like grei og bl kvitt som babyfettet laget av bare morsmelk. -husk at om barnet har en fin vektoppgang er det ikke noe i veien med å ha mer vann i mme!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Min sover veldig godt av mme. Siden dag 1 har han fått det, pluss noe mm som jeg pumpet. Jeg har aldri fulgt noen retningslinjer på hvor mye mme han skulle ha, har bare økt etterhvert, fått lov til å spise seg mett hver gang. Han er langt fra overvektig, har fulgt vektkurven perfekt. Han stopper jo å spise når han er mett, og da er det jo greit.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Tror ikke de sover dårligere, men noen kan få mageknip i starten. Jeg hadde latt h*n spise seg mett..Står jo mengde i forhold til alder på pakkene, men det er pluss minus..
fjollefrua Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 ett godt utgangspunkt er at de skal ha ca 15% av kroppsvekten sin hver dag, også deler du det på antall måltider...
hormonia&alienimagen3 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2008 Men hun spiser mye mer en 15 %.... Men virker som hun justerer dette selv og hun spiser ikke like mye til hvert måltid... Det var JM som sa det med 15 % men jenta mi blir ikke mett på det,da er det "jeg dør" skrik etter to timer....Hehe bokstavelig talt,hun er nok litt mat moms er jeg redd... men hun har tydeligvis gått igjennom en tilvenningsfase ja,var mye luft og rar søvn men nå begynner ting å gå tilbake til sånn det var...Bare en littmer våken og aktiv unge...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har hørt at bæbisen skal få så mye mat de vil ha. Man skal ikke begrense det. Altså har min fått så mye mat han har villet ha hele veien, skjønner ikke man kan holde tilbake mat hvis ungen er mer sulten.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 har to barn. eldste er snart et og et havlt år og minste er 2 mnd. var på helsestasjon i går og fikk høre at min yngste er overvektig. hun er 59 cm lang og veier 7,450 kg. hun er nok overvektig, ja. så nå må jeg holder vekten hennes nede. skal ikke bli større har de sagt. føler at alt dette er min feil. var selv stor da jeg var baby, sa mora mi da. veide 9 kg da jeg var 3 mnd gammel. er ikke overvekt som voksen. får håpe at hun vokser selv i fra det da. og jeg må jo hjelpe til, selvfølgelig. uff, det er tøft å nekte henne melk ( ammer ikke ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå