ZamZam Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Er det noen som kan hjelpe oss med med pastaoppskrifter? MEN det må være uten svinekjøtt, altså enten med kylling eller kjøtt(eller uten kjøtt). Det er så ofte tomt for både ris og poteter ( her i butikkene altså) at pasta er noe vi spiser flere ganger i uken og nå er jeg sååå lei pasta bolnaigse og lasange at bare jeg ser på pastapakka så kjenner jeg det snørrer seg i magen... Kan dere hjelpe oss med noe litt mer spennede, som kanskje kan forandre hverdagen litt... Takker og bukker
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Del kyllingfileter i biter. Bland creme fracih,sitronpepper,rødløk og hvitløk. Bland alt sammen i en ildfast form. Stek i ovnen på 200 grader i 45 min. Legg over ost siste 15 min av steketiden. Veldig enkelt og veldig godt. Server med gresk salat og pasta.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Veldig greit: Kok opp pasta (jeg liker best penne). Rør i passe mengde pesto. Nydelig enten alene, eller som tilbehør til salat, hvitløksbaguetter, kylling etc.
EierIkkeFantasi Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 sånn kjempe tynn spagetti,pasta carbonara posesaus å baconterninger..mm kjempegodt
*gruffalo* Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Jeg lager noe veldig enkelt og godt, men pleier bruke skinke oppi, men du kan nok bruke kylling, kalkunpølse el.l. også. Del opp gulrøtter i små biter og brocolli i små buketter.(kan ha andre grønnsaker også) Legg alt i en ildfast form sammen med kjøttet du vil ha. (til ca 4 pers pleier jeg å ha 3 gulrøtter, 1 brocolli og en pk strimlet skinke) Lag hvit saus (ca 5 dl), bland oppi ca 1/2 pakke naturell kremost og kok opp. Legg sausen over grønnsaker/kjøtt, stek i ovnen på 200 grader i ca 15 min. Evt litt ost på toppen også, men trenger ikke det siden det er ostesaus... Spis det sammen med pasta, veldig godt:)
1stor1liten =) Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har fått dilla på den Dolmio al forno pastasausen.. steker kyllingkjøttdeig og løk som vanlig. koker pasta og blander alt sammen. har det i en form og har cheddar ost oppi. kjempegodt selv om det ikkee blir så hjemmelaget
ZamZam Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2008 *dytter enda mer jeg* For selv om alt dette ser superfristene ut så er det ikke så mye jeg får tak i hele tiden, ikke greit å bo i utlandet så jeg håper på enda flere oppskrifter. (nå er det kjempesent her så jeg må faktisk gå å legge meg, men hvis dere kan fortsette å tipse meg utover natten så søker jeg meg opp i morgen.. Gunda )
ZamZam Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2008 *dytt* Noen som har flere oppskrifter å dele med meg...
Gjest irismor Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Du trenger Gnocci (pastaskjell) Purre 1 boks med skinke 2 bokser creme fraiche 2 egg (bare plommen) kok gnoccien, skylle den i kaldt vann. Skjær opp purre og skinke, bland det med pastaen og ha det i en ildfast form. Ha creme fraichen i en bolle, bland den med eggeplommene og ha i salt og pepper (bruker bare pepper). Hell creme fraiche blandingen over i den ildfaste formen og bland godt. Stekes i midt i ovnen på 225 grader i ca 30-40 minutter. Server med godt brød og eller salat.
TøffiTrynet☠ Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Strimlet kylling eller biffkjøtt, stekes i smør eller olje. Legges til side. Stek så sopp og purre (eller annen løk) i panna. Ha oppi kjøttet igjen sammen med fløte og krydder. F.eks. basilikum, paprikapulver, hvitløk, salt og pepper. La dette surre i ca. 10 min. Server med pasta! Og gjerne brød og salat..
lille-snupp Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Pastagrateng: -kok ca 5-6-7 dl tørr pasta (skruer, penne, makaroni el.l) -Brun ei pakke kjøtdeig (eller kylling, eller rett og slett 300-400g raspet gulrot) -Hell en boks grovhakkede tomater oppi panna med kjøttet(eller gulrøttene) og la småkoke i 8-10 minutter med en dæsj salt og sukker. -Hell oppi en boks creme fraishe (eller rømme) og la koke et par minutter til. Tøm pastaen i ei stor, smurt form (lasagneform størrelse), hell over kjøttsausen. Dryss på ost. Stek på 200 grader i 20-30 minutter! MMMMMMMM!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 Veldig, veldig enkel denne her. Egner seg vel best som lunch eller kveldsmat uten kjøtt, men går helt fint å ha skinke oppi. Kok tynn pasta som pastaskjell el makaroni al dente. Sil av og ha pastaen over i gryta igjen. Tilsett et glass skikkelig god pesto, nok til at all pastaen får et lag på seg. Ha over rikelig med revet ost, og evt skinke. Sett gjerne gryta på ovnen igjen og rør så osten selter skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå