Gå til innhold

Jeg er innom her jevnlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...fordi jeg ikke klarer å finne navn til nr. 2. Men jeg syntes det er de samme navnene som går igjen hele tiden??

Er ikke rart det blir topp 10 navn fra år til år. Sånn generelt syntes jeg de som skriver inn kan deles i to grupper: de som ønsker et spesielt navn, gjerne snappet opp fra utenlandskjendiser, fotballklubber og se&hør, men som er "dumme" nok til å lufte de her, fordi de blir snappet opp med en gang og diskutert her inne med hyppige mellomrom.

Den andre grupp aer de som vil ha erketypiske norske navnene ala "sigurd" og "Bodil" og som syntes de andre er skikkelig harry.

Jeg skulle gjerne funnet et navn midt i mellom disse to jeg, men det finner jeg ikke. ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også innom her titt og ofte! Mest fordi jeg er nyskjerrig og veldig intressert i navn... Men drømmer også selvfølgelig litt hva eventuelle avkom kan hete. ;-) Jeg er kansje litt midt imellom de to gruppene folk som du beskriver... Jeg liker best navn som Marius, Johannes og Sofie, men liker også navn som Kevin og Nathalie, som mange andre her inne synes er harry. Og jeg synes også at det eneste navnet som er harry, det er navnet Harry! Jeg vet ikke helt hvilke navn jeg da eventuelt skal foreslå til deg, hadde vært enklere hvis jeg visste hva den kommende storebror/søster heter.. ;-)

Skrevet

Er ikke rart det blir topp ti navn fra år til år på grunn av navnedebatten? Det var nok mindre variasjon i topp ti navn tidligere.

Med litt kreativitet bør det være lett å finne navn mellom disse kategoriene. Det finnes utrolig mange. Vet ikke hva du liker, men her er noen eksempler:

Alva

Elisabeth

Erik

Anders

Skrevet

Vært greit å vite navnet på nr en. Da hadde jeg hatt en viss peiling på hva jeg kunne foreslå, men jeg prøver...

Gutt:

Eivind

Jonas

Nikolai

Magnus

Lasse

Daniel

Fredrik

Niklas

Tomas

Torben

Preben

Johannes

Johan

Håkon

Jente:

Elise

Eline

Amanda

Emma

Silje

Mari

Andrea

Martine

Andrine

Ronja

Oda

Live

Helle

Rikke

Maja

Det var noen... er jeg på villspor??

N@

Skrevet

jeg tror jeg liker navn som tilhører alle de gruppene.. men minst til de gammelnorske navnene kanskje..

Liker veldig godt Eline og Sofia.. de er vel ikke superkjendis overpoppis enda? men ganske fine..

Andre navn som jeg ikke synes er "kjendisnavn" men som er fine..

Ane, Mia, Elise, Tilde, Anna, Marie, Tora, Tale, Live, Alva, Ava, Jenny, Emilia, Celine, Erle, Madelen, Mina, Vilja, Silje..

Vet ikke om det var litt sånn du tenkte? noen av disse er kanskje litt vanlige og brukte, men ikke for uvanlige og spesielle.. også er de ganske søte synes nå jeg..

Skrevet

HI

Jeg tror jeg er i gruppen som liker litt søte korte navn. Kanskje litt svenske og danske navn, men ikke ur-norske, mange av jentenavnene over er fine, men det er så mange jeg kjenner som har brukt navnene, som Emma (kjempefint), Mia, Alva osv. Etterhvert er det jo så mange som får barn og mange venninner i barnehagen osv som gjøre at det blir MYE vanskligere med nr. to. Og så skal man jo være enig med mannen også....

Skrevet

Ella, Sanna, Jenny, Sara, Sofia, Kaja og Milla er søte korte navn som jeg føler faller litt i kategorien du nevner. Liker du noen av de?

Skrevet

Iben (til både gutt og jente)

Freya

Lykke

Siren

Clara

Alba

Ines

Lotta

Albert

Ivo

Bendik

Joakim

Theo

Sofus

Søren

Lyder

Noe slikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...