Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Fant det i navneguiden og synes det var litt fint:) litt uvant først tenke på alfa krøll... men så synes jeg det var litt vakkert. Det har en vakker\ mystisk betydning og er ikke i bruk på nyfødte nå. Skal jeg være den første til og bruke Alfa??
prebs Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Og så får hun hver gang hun presenterer seg, høre: "Og hvor er Beta, da? Haheho" Alle kommer til å tro at de er nyskapende med den kommentaren... Ville styrt unna. Men synes Alva og Alma er fint: )
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Alma og Alva er fine navn men de liker ikke gubben men jeg synes de er fine:) Han likte tydligvis Alfa... HI
huldra87 Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 For det første synes jeg ikke at navnet Alfa er fint i selg selv, og for det andre tenker jeg bare på den lille gule hårete greia i Sesam Stasjon... Så jeg liker ikke Alfa nei... Men Alma er flott! ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 sesam stasjon hvorfor ikke heller kalle barnet max mekker? neida bare tuller
megc Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Nei nei nei... Alfa Romeo, Alfa Alfa og Alfa i sesam stasjon... Nei.... Til kjæledyr er det greit, men ikke babyer! Heller Alma og Alva...
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Jeg liker ikke Alfa så godt. Ser kun for meg den lille søte og gule pelsdotten i Sesam Stasjon. Alma og Alva er pene navn, men ser at mannen din ikke liker de.
Vannmann35 Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Synes Alfa er litt sjarmerende faktisk, men litt for spesielt til at jeg kunne brukt det selv. Ellers har du jo Alfhild og Alvilde som kan ligne litt...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Alfa er et veldig vanlig kattenavn (rasekatter) ettersom de får navn etter hvilket kull de er i 1 kull = a-navn, 2 kull = b-navn osv Vet ikke helt om jeg ville ha valgt det,,,,
Mooncake Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Nei, det synes jeg ikke. Det er et ord de aller fleste ikke forbinder med navn. Jeg hadde en Alfa en gang, men det var en drit lekker sporty bil Dessuten blir dette sikkert en gjenganger: "Og hvor er omega?"
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Nei, nei, nei!! Ikke kall noen unge for Alfa! Som dratt utav sesam stasjon!
lizaloo Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 Øh alfa er jo også en avrusningsklinikk for rusmisbrukere....Har ikke dere hørt om alfa i Vestfold.
Mie/mie Skrevet 16. mai 2008 #14 Skrevet 16. mai 2008 Jeg tenker også på Sesam stasjon............................... Alfa Omega................... Nei, jeg ville ikke ha brukt det............
Cornelianelia Skrevet 16. mai 2008 #15 Skrevet 16. mai 2008 Synes heller ikke Alfa er et navn. Alfa er den første bokstaven i det greske alfabetet - derav uttrykket alfa og omega. Og så er det blant annet en bilmodell.
Kåre Moradi Skrevet 19. mai 2008 #16 Skrevet 19. mai 2008 Som regel er jeg for at man skal tenke utenfor boksen, men ikke i dette tilfellet desverre... Alfa Beta, Sesam stasjon-dyret (med den helt forj...lige masete stemmen), Alfa Romeo, alfakrøll, an-alfa-bet osv osv osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå