Gumman :-) Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Da kommer jeg inn til dere. Jeg er 25, samboeren min 28. Vi begynte å prøve for 1 år og 8 mnd siden og har fremdeles ikke fått klaff. Dette føles så urettferdig, da flere venenr av oss har fått barn den siste tiden uten engang å ha øsnket eller planlagt det, og jeg greier ikke helt å glede meg på deres vegne. Ingen av oss har barn fra før, og har heller aldri vært gravid, så vi begynner selvfølgelig å bli redde for at det er noe galt med en (eller begge) av oss. Men er det noen mulighet for å få legesjekk angående dette? I og med at jeg var student t.o.m. desember 2007 har vi på papiret ikke bodd sammen lengre enn siden januar, og jeg mener å ha hørt noe om at man må ha bodd sammen i 2 år for å få hjelp? Noen her som vet? Skal også nevnes at vi bor på et lite sted i "gokk" og har minst 3,5 times kjøring til privat klinikk. Noen velmenende råd?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Hei, jeg har vert lenge i dette gamet. Kort fortalt fikk jeg konstatert som 18 åring at jeg var på vei inn i overgangsalderen, det vil si at jeg har lite egg og dårlige egg igjen. Vi fikk beskjed om at vi ikke kom til å klare å bli gravid. Etter 2 års prøving klarte vi det ved hjelp av akupunktur og pergotime (hormonbehandling). Vi startet prøvingen igjen med en gang. jeg er nå snart 22 år og har prøvd 1,5 år på nr.2 nettopp gått gjennom første mislykkede prøverørsbehandling. Når det gjelder dg og få hjelp så er det ingen krav å få hjelp til å sjekke om det er noe galt med dere, annet enn at dere må ha prøvd 1år, å det har dere jo. bestill time til lege. legen henviser dere til gynekolog. derifra blir det tatt prøver og ultralyd osv..... Ring i morgen, for slikt tar tid. Lykke til
Gumman :-) Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2008 Takk for svar! Skal prøve å få kontakt med legen jeg, men bør vi dit sammen?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 VI gjorde det ikke. jeg har alltid gått alene:)
Dodlimammatil2 Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har også alltid gått alene for å svare på det siste først Det skal da ikke ha noe å si om dere ikke har vært samboere mer enn fra januar, det er som Tryne sier, 1 år som prøvere! Jo fortere dere kommer igang, jo bedre er det vil jeg si...
MK73 Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Vi bestilte en time spesielt for å ta opp problemene med å bli gravide, og da gikk vi begge to (vi har samme fastlege, så da var det helt naturlig) - jeg syntes det var greit ettersom det er et felles prosjekt :-) Bare kom dere igang med utredning, så kan dere ta det steg for steg derfra. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå