Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at sønnen min har blitt veldig sår i en av hudfoldene på halsen, nesten som et åpent sår.

Det har også vært litt vond lukt, men det tror jeg har kommet fra baksiden av ørene. Men er ikke helt sikker på om det kan komme fra halsen. Nå har vi akkurat badet han så jeg skal sjekke igjen i morgen tidlig.

Han er 6mnd.

Noen som har råd?

Skal prøve å få svar på helsestasjonen i morgen.

Huff, det så ganske vondt ut.

Skrevet

Er det ikke a-creme som visstnok skal hjelpe mot allt? Ellers så har vi en salve som hete inotyol.Kjøpte den da vår gutt ble veldi sår på rompa ( er jo noe annet enn på halsen da) Men den gjorde værtfall underverker der! Kan jo spørre de på HS i morgen om den er noe å bruke på halsen...Lykke til

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med zink. Prøvde med potetmel og pudder, men det hjalp ikke. Etter 1 dag med zink var det mye bedre, etter 2 dager helt borte!

Skrevet

inotyol er veldig bra, hvis det ikke funker kan det ha blitt sopp der og da må du bruke canesten..vesla fikk det i bretten" i halsen og da luktet det vondt...smurte m canesten i en uke(beskjed fra hs)og det ble borte:)

Skrevet

Snella mi gulper og så legger det seg i "halsvalken". Du må rett og slett "åpne opp" og vaske med fuktig klut og "klappe" tørt med papir etterpå. Så kan du legge på litt potetmel, la det ligge en halvtime og børste det vekk.

Ikke alltid lett å komme til inni der.. Jeg "lurer" henne med å skru på TV'en, legger henne på sida i en slik vinkel at hun må strekke halsen godt opp for å se skjermen. Hun er skikkelig TV-slave, så da kan jeg gjøre hva jeg vil med henne.. Hehe, tilogmed vaske i halsvalken;:)

Skrevet

Halsvalkene bør vaskes og tørkes GODT morgen og kveld. Kan godt passe på å tørke etterpå dersom baby søler ved drikking også. Hvis ikke blir det kjempesårt etter hvert.

Vi smører med sinksalve, det hjelper veldig!

Skrevet

Meg over igjen, skulle bare si at selv om det er vanskelig å komme til, så må det gjøres! Ellers blir matrester liggende igjen der inne og råtne, det kan føre til den vonde lukten forresten.

Kan også vaske og tørke godt bak ørene, kan bli sår der også. Vår hadde det! Sink hjalp på det også.

Skrevet

nei ikke smør og gjør det fuktig i en hudfold da. vi hadde samme problemet, vi brukte kompress og tørket med klorhexidin. ble borte på en dag. dette etter råd fra føden.-

Skrevet

Hi

Takk for svar. Ble skikkelig i tvil på hva som er best å gjøre,er nok best å avvente til jeg har fått spurt på helsestasjonen.

Skrevet

Snuppa mi er go å rund å har hatt masse sår i halsgropene. Er så mange valker der!=)

Jeg bare passer på å vaske der å tørke godt hver eneste dag, når det likevell blir sår der å det begynner å lukte av det som det ofte gjør så vasker jeg det bare med bomull å klorheksidin. Har prøvd å smurt med salve, talkum å slikt men det ble bare verre. Tror det viktigste er å holde det rent å tørt.

Skrevet

vil anbefale deg å prøve vaseline, er bare rent fett uten vann. vi bruker det på sår stumpog hvis han har blitt litt sår i hudfoolden øverst ved hoften. vask og tørk godt, smør på et godt lag, som regel borte dagen etterpå.

Skrevet

Jeg fikk anbefalt Canesten pudder på apoteket. Etter en dag var halsen fin:)

Skrevet

Vi hadde samme problem, og spurte på sykehuset. De sa at det viktigste var å holde det tørt, så blir det borte. Fikk beskjed om å brette Mesoft kompress og legge i mellom, så godt det lar seg gjøre.. Så tørt og sterilt som mulig, og det blir borte skal du se! Det funka her! :)

Skrevet

HI

Det var litt mindre sårt i dag tidlig, men ringte helsesøster på helsestasjonen. Hun sa at det var viktig å holde det tørt, f.eks legge han på magen for "tørking" etter vask.

Ellers sa hun sinksalve eller inotyol eller spørre om råd på apoteket.

Hvis det ble lukt eller verre skulle jeg ringe å bestille time på helsestasjonen.

På apoteket ble jeg anbefalt en salve som heter Cicaplast istedenfor Inotyol, da den var antibakteirell.

Kjøpte meg også noen Mesoft kompresser som alle skriver så mye om her inne :-)

Junior er i hvert fall blid og fornøyd, turner og herjer på gulvet ved siden av meg.

Skrevet

Vil bare si at du like gjerne kan bruke gammelt sengetøy, eks laken som er skikkelig vasket. Riv/klipp i passe biter og legg i hudfolden. Dette i stedet for dyre kompresser. Slik gjør man i hvert fall i helsesektoren...da kalles det linkluter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...