Gjest Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Er det fint? barnevennelig? Skal dit to uker til sommeren
Mamsen87 :) Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Vært endel i torrevieja, det er en time med bil fra Alicante. Veldig fint der!! Barnevennelig også
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Så bra svigers har kjøpt seg leilighet der og vi har vært så heldige å få låne den i to uker..
~Roskva~ Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Vi var nettopp en uke like utenfor Torrevieja, i en leilighet eid av foreldrene til en venninne av meg. Vi var der sammen med venninnen min, mannen hennes og deres to barn på 9 mnd og snart 4 år, og vi hadde med vår jente på 4 mnd. For oss var det en helt utmerket ferie!!! Passelig varmt i slutten av april, og ganske så barnevennlig. Vi syntes det var fint å reise sammen med venner, sånn at vi hadde noen å lage middag sammen med, og skravle med, på kveldstid når ungene hadde lagt seg. Kunne fort ha blitt litt kjedelig å være der bare oss tre... Husk å leie bil, det er litt for store avstander til å vase rundt til fots. Vi tok med eget bilsete hjemmefra, men det går an å leie sammen med bilen. Mange utleiefirmaer har bare seter til litt større barn, ikke til små babyer.. Sjekk det før dere drar. Vi tok også med en liten trille hvor ryggen kan legges helt ned, istedet for den store emmaljunga-vogna vår. Og så hadde vi korthåret saueskinn i trilla, som gjorde at lillepia lå litt bedre, og ikke ble klam på ryggen.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Bodde i benidorm et par år, hele området er supert spør du meg! Alicante er jo litt ferie by med strand pluss at du har et skikklig sentrum...greit om dere blir lei av stranden at det faktisk er andre ting å gjøre. Vi definitivt leid vil, masse fint å se i distriktet... Underjordiske fosser, dyre parker, førnøyelses parker. Men, varmt kan det bli spesielt juli/august....ikke bli overrasket om tempen kryper rundt og over 40 grader
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Så supert leiligheten ligger ca 10 min utenfor Alicante by.. Eneste jeg ble litt bekymret for er temperaturen hehe,, vi drar 11 juli men, det går nok bra det også.. Gleder meg skikkelig nå. Har aldri feriert på fastlandet Spania, kun øyene. Serin", er du så kjent at du vet om en barneutstyrbutikk? vi lurte på å kjøpe trille og reiseseng der nede som kunne bli stående i leiligheten når vi drar hjem..
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Er ikke nok kjent i alicante sentrum nei, men det er helt sikkert ikke noe problem. Vil antakligvis være best å kjøpe reise seng på Carrefour, som norske obs bare større og bedre.Har sikkert triller der også. Små barneforretninger fantes "over alt" i benidorm med billige og greie traller. Så vil tror det er like masse av dem i alicante. Husker jeg selv kjøpte trille der, mener jeg betalte 60 euro for en med paraply. Og den hadde jeg leeenge. De har også et stort kjøpe senter som heter noe ingles greier, der har også ALT. Ligger i alicante sentrum. God tur
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 El corte ingles?? det burde jeg jo ha tenkt meg til supert, tusen takk for hjelpen!
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Ja..seff!! *slår seg i hue* Og den carrefouren er også bare rett rundt hjørnet fra alicante sentrum. En nord for alicante og en sør for retning murcia!
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Skal skrive det ned slik at jeg ikke glemmer navnet Blir nok flere turer så det er jp greit å ha noe som bare kan stå der nede..
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Sjekket el corte ingles sin side nå og de hadde maclaren blandt annet til 1200 kr *jippi* da blir det nok ny vogn ja
ToPrinsesser<3 Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Helt supert!! Vi har reist dit mye og min samboer har bodd der tidligere. Bodd mest i Torreviejaområdet, denne sommeren blir det Santa Pola for å prøve noe nytt. Supert å leie hus og bil og få litt roligere ferie som alternativ til charterferie. Alicante er en kjempefin by, og Alteas gamleby og Javea er også verdt ett besøk.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Når er det dere drar da noramams? tror at leiligheten ligger mellom santa pola og Alicante nemlig Nå ble jeg lykkelig hehe, litt skummelt å dra et sted jeg ikke har hørt så mye om
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Altea gamle by?! Hmm..bodd i Albir jeg, rett ved skolen så på grensen til Altea...men gamle by?
ToPrinsesser<3 Skrevet 14. mai 2008 #15 Skrevet 14. mai 2008 Vi drar 28 juni og hjem 12 juli. Er vel nærmere bestemt Gran Alacant området heter når jeg ser litt mer på leiebeviset. Carrefour er veldig ok å handle på. Dersom dere drar til Torrevieja har de et shoppingsenter som heter Habaneras som er bra, nytt for 3 år siden. Borgen i Alicante er fin å besøke. Gamlebyen i Altea, ikke sikkert den heter det, men vi kaller den det; det er den delen som ligger med hus, små smau oppover fjellsiden med kirke på toppen/ Plaza de la Iglesia og mange koselige restauranter. Og en tur med båt ut på Isla de Tabarca.... Å nå blir jeg helt gira :-))
mirredutt Skrevet 14. mai 2008 #17 Skrevet 14. mai 2008 Vi har feriert i Alicante (gran alacant, 10-15 min utenfor flyplassen) de fire siste somrene. Trives kjempegodt der. Har leid bil når vi har vært der og det anbefales. Stranda nedenfor Gran Alacant, carabassi beach, er helt nydelig. Finkornet laaaang strand. Har hatt med oss barn alle årene vi har vært der, fra han var nyfødt. Absolutt ikkeno problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå