Gjest Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 har undersøkt studier i usa og har selv blitt undersøkt av nurse practitioners i usa siden min mann er derifra. nå ser det ut til at jeg utdanner meg i norge og jeg har søkt sykepleien til høsten. NP er viderestudier som går mer over i medisin. Men finnes det noe tilsvarende utdanning i Norge?
BettyBoob Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 såvidt jeg vet så finnes det ikke tilsvarende i norge dessverre. hilsen sykepleier som jobber i bank
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 nærmeste er vel de som jobber offshore og kalles vel medic, anestesi sykepleiere med lang erfaring og noe ekstra kursing. Søkt sykepleien selv, målet mitt er å bli jordmor :-)
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Åja, så spennende! ønsker å videreutdanne meg, men har jo god tid til å finne ut av det underveis
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 :-) Ja, det er det som er så fint med det, mange valg. Jeg er vel rimelig "enspora", sykepleien er noe jeg må igjennom for å komme dit jeg skal, men tror det blir mange verdifulle erfaringer. Har mange år på skolebenken forran meg i hvertfall, men gleder meg til alt -)
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 nei, det må i såfall være videreutdanning eller mastergrad i intensiv etc som kommer nærmest. Sykepleierutdannelsen din vil heller ikke, som du sikkert vet, bli godkjent i USA
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Det er vel opp til den aktuelle state board of nursing og evt qualifying exam
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Norsk sykepleier utdannelse er ikke godkjent noe sted i USA. Du må gjennom NYCLEX, 80 dager obstetrics, barnesykepleie, kirurgi, medisin og psykiatri, regner med at du har de siste tre fagfeltene da. I tillegg kommer regler som gjelder for den enkelte stat, men det jeg har nevt ovenfor gjelder for alle stater i USA.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 tilleggskurs er en selvfølge spes for land utenfor eøs. at det kreves kurs utover norsk utdannelse for oppnå rn- status i usa ser jeg ikke på som ikke godkjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå