lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 da er jeg kommet hjem fra sykehuset etter å ha grått meg ut av sykestua og helt hjem. det var absolutt ingen passasje i egglederne mine. og verden min bare raste! og legen hadde ikke tid til å forklare meg noe utover at de var tette! så jeg sitter her med null informasjon, det eneste han sa, var at IVF var løsningen....og det er noe jeg ikke kan noe om, og hvor får jeg som er lesbisk slik behandling? snufs!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 ÅÅ- så trist. Det var jo skikkelig nedslående nyheter... Men fortvil ikke, er jo flere her inne som holder på med IVF og som kan hjelpe deg med gode råd, og hvordan du kan komme i gang. Vet at flere bruker Nordica i DK, hør med chaiemae du, hun er vel midt i prosessen !!! Stå på, dette ordner seg God klem fra
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 PS: Når du har fått døyvet den verste skuffelsen så tenk at det i hvert fall var bra du tok den undersøkelsen nå, det har spart deg for mye penger- som du nå kan bruke på IVF:) Maase lykke til
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2008 takk for støtten....for en forferdelig følelse å vite at man ikke kan reise til Storken som planlagt...så jeg leste litt 0m nordica, og tenkte å sende de en epost hvertfall... ja ser det koster endel med IVF behandling der...men alt for å bli gravid :-) ser det ikke er noe vente tid på nordica...men man må vel starte hos en flink gynekolog her i oslo først? ser dr blakstad og dr trolle er anbefalt....
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Selvfølgelig lei beskjed å få, IVF kan hjelpe i slik situasjon. Derfor kan det ikke anbefales tydelig nok: Dette er en av grunnene til at alle burde sjekke eggledere og gjerne måle hormonverdier, FØR eller tidlig som mulig i prosessen. Uansett om man har vært gravid tidligere eller har barn fra før. Kroppen endrer seg. Alternative løsninger finnes - men da ihvertfall unngå ørten bomturer med økende usikkerhet. Hvert forsøk er dyrebart, en 'vente å se hva som skjer' holdning vil fungere dårlig på sikt for den enkelte. Jeg vet hva jeg snakker om. Lykke til !
Chaiemae Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Så trist dette var å lese. Vet dessverre alt for godt hvordan du har det nå. Det er bare et år siden jeg fikk samme beskjed og jeg husker godt at jeg satt og gråt på venterommet i Sarpsborg. På Nordica kan du heldigvis starte opp så raskt du vil. Nå har du jo tatt HSG så da er det bare noen blodprøver du trenger. Ønsker du å starte opp så kan du bestille en gratis samtale pr telefon på Nordica. Det er veldig praktisk å bruke Blakstad som gyn da hun samarbeider med Nordica. Du betaler bare egenandel hos henne dersom du har med henvisning fra fastlegen din. Dere er bare å spørre dersom du lurer på noe. Dette skal ordne seg og du har fremdeles gode muligheter til å bli gravid.
lubbeline Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Kjære lille bie... Fikk samme beskjed i februar, at det var potte tett..etter to ins på Stork, og nå sitter jeg her gravid...4+5 etter første IVF forsøk på Nordica...:-) Lykke til!
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2008 Ja jeg har kontaktet nordica pr epost nå, og bedt de om å kontakte meg for en samtale med legen, dette kan gjøres over tlf(samtalen altså)?? hvilke blodprover er det man må ta? har jo tatt endel til storken i det siste... da skal jeg få meg en henvisning så raskt som mulig og komme meg til dr Blakstad :-) vet du om hun har lang vente tid? ja huff jeg unner ingen følelsen når jeg hørte legen si" nei her er det helt tett, ingen passasje" er så mye som blir nytt å tenke på nå, alt var liksom klart til storken i slutten av mai!
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2008 oi lubbeline så bra da:-) så fint å lese om andre i samme situasjon, for når man får beskjeden så føler man seg litt alene om problemet:-) heldigvis hadde vi ikke vært på storken enda, glad for at jeg tok vannskanning før vi reiste ned ! hvor lang tid tok det før du tok kontakt med nordica før du ble gravid??
Chaiemae Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Samtalen ka du ta på telefon ja. Har du tatt alle blodprøvene til Stork nylig så trenger du ikke ta flere til Nordica.Jeg foreslår at du ringer til Blakstad å sier at du ønsker å benytte henne i forbindelse med ivf. Si at du skal til Nordica, det kan hjelpe. Jeg fikk time med en gang jeg trengte det i fjor.
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2008 ok da skal jeg prøve å finne tlf nr hennes i morgen og ringe henne så fort som mulig :-) er liksom helt grønn på dette her jeg da, men man får vel full informasjon under denne tlf samtalen, og evt hos dr blakstad! hvor lenge må man feks gå på nedregulering, har lest litt om det men ikke blitt noe klok enda ! er det snakk om flere mnd med forberedelser før man kan ta ut sette inn egg eller skjer dette iløpet av en cyklus??
Chaiemae Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Får du kort regime så går det ganske raskt. Da begynner du med sprøyter på mensdag 2 og så kommer det litt ann på hvor lenge du må gå på sprøyter. Jeg har, på mine korte forsøk, gått 14 dager på sprøyter før jeg har satt eggløsningssprøyta. Nr til Blakstad er 22 60 25 60
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2008 takk for det:-) men burde jeg snakke med Nordica før jeg går til blakstad?
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Hei, hei Skrev ett lite svar til deg på ass. befruktning også, men vil bare si at du er i gode hender her inne. Vi fikk i tillegg til flere her inne, nylig samme beskjed, om tette eggledere. I motsetning til deg hadde vi nok på følelsen at noe var galt, da vi hadde 4 forsøk bak oss. Så jeg kan tenke det var et sjokk!! IVF-prosessen er nok en smule mer komplisert enn vanlig inseminering, men så er sjansen for å bli gravid desto høyere. For mange kommer det an på om det er noe mer enn "bare" tette eggledere. Ønsker dere iallefall masse lykke til, men vil gjerne hjelpe med informasjon og støtte hvis det er behov for det
lubbeline Skrevet 14. mai 2008 #15 Skrevet 14. mai 2008 Jeg tok kontakt med Nordica, i februar, og startet IVF 12 april..dette pga påske og stengte legekontor....var på vannskylling på Nordica:-)
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 14. mai 2008 igjen. godt å høre at det er flere av oss med tette tuber her, så har jeg noen å snakke med om dette her :-) men jeg bare lurer,for jeg tok vannscanning i dag, hvor han veklset mellom å sprøyte inn luft og saltvann... det er jo noe annet enn hcg røngten, må man ta røngten for å komme til nordica? for legen så jo helt klart at det var tett? blir litt forvirret av av alle forskjellige innlegg på sidene her, for noen mener det og noen mener noe annet:-) nei nå skal jeg tenke positivt her, babyønsket er sterkere enn noen gang!!
Chaiemae Skrevet 14. mai 2008 #17 Skrevet 14. mai 2008 Du kan jo bare ringe Blakstad for å høre om du kan bruke henne på forsøket og event når du skal starte. Du trenger ikke gå til henne før akkurat rett før du begynner med sprøyter. Du får raskt time til samtale på Nordica og da kan du starte opp på første mens.
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #18 Skrevet 14. mai 2008 ah takk hva skulle jeg gjort uten hjelp fra dere jenter ! da ringer jeg nordica og blakstad i morgen, og håper på at jeg og kan starte opp til neste mens:-)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 14. mai 2008 #19 Skrevet 14. mai 2008 Hei, Vi fikk utført HSG, altså røntgen, men mange er negative til å gjøre det på denne måten pga strålingsfaren. Har derimot fått beskjed om at vannskylling viser et enda mer korrekt resultat enn HSG, spesielt hvis det utføres av en som er god med ultralyd. Du trenger ikke å gjøre noe mer for å bli godtatt på Nordica. Jeg ville stolt på den diagnosen du har fått
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #20 Skrevet 14. mai 2008 ja det virket som en ganske erfaren lege, han var den eneste på ahus som kunne utføre den testen! det stemmer nok 100 % dette her! men er mye mer positiv nå enn for noen timer siden, takket være dere jenter, så ser ikke alt så sort ut :-)
lubbeline Skrevet 14. mai 2008 #21 Skrevet 14. mai 2008 Vannscanning holder i massevis...du er klar for prossessen du..bare snakke med Nordica;-)
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #22 Skrevet 14. mai 2008 i will:-) takk for tips jenter:-)
satser & vesla Skrevet 14. mai 2008 #23 Skrevet 14. mai 2008 Hei. Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har selv en pottetett eggeleder + arrvev etter en alvorlig livmorsbetennelse + jeg er i høy alder. Dvs at tiden flyr fra meg med en eggeleder som er åpent, har hatt folikk på feil side flere ganger enn på den rette siden. Jeg skal ta IVF hvis jeg ikke lykkes med insemering fram til midten av sommeren. Har holdt på over et år nå. Har nå IKM 24 mai, har ingen forventninger om at denne gang skal gå. Tar det som kommer :-) Tenk på at det er bra at det ble oppdaget før du satte i gang enn at du prøvde utallige insem og ingenting skjedde. STÅ PÅ!, dette greier du!!! Trøsteklem
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #24 Skrevet 14. mai 2008 tusen takk for oppmuntring! nei det er ikke lett dette gravid styret. ikke var det lett å forlate avdelingen på sykehuset, for utenfor satt alle nybakte mammar og koste med babyene sine . og der kom jeg stormende og gråtende ut og ville bare grave meg ned!! men lykke til til deg satser og håper du blir gravid snart :-) vi skal nok alle klare den en gang:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå