A.Nonym Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Lurer litt på de vurderinger dere som velger inseminasjon i utlandet på forhånd har gjort dere, tenker da særlig på single kvinner. Er det å ha et eller annet opplegg med en venn eler bekjent noe dere har vurdert i prosessen, eller er det en løsning som i utgangspunktet er helt uaktuell? Mulig jeg provoserer noen, men prøver bare å innlede til diskusjon omkring temaet.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Hei. For meg er det uaktuelt å bruke en venn eller bekjent som donor. Jeg vil ikke lyve for barnet ved å si at jeg vet ikke hvem donoren er når han en bekjent/venn av meg. Jeg har valgt å dra til Danmark og inseminere meg med anonym donor. Dessuten føler jeg meg veldig trygg på bruk av sæd via seriøs klinikk.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Jeg ble gravid med åpen donor i Danmark. Har aldri vurdert å bruke noen jeg kjenner fra før som donor- en grunn er at jeg ikke har noen aktuelle kandidater, en annen at jeg ønsker å ha hovedansvar selv, fremfor å forhandle frem samværsavtaler som en ikke vet om vil fungere.
Magstar Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 A.nonym Skal du dra igang den diskusjonen igjen??? Vel er bare halvt år siden sist...
satser & vesla Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Hei. Jeg var ikke klar over at A.nonym tatt opp dette temaet før. A.nonym er du sverremart? Jeg bare spør pga jeg har merket meg en som legger ut link til donorsiden flere ganger her på BIM.
A.Nonym Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2008 Nei det er jeg ikke!!!!!!! Synes temaet på dette forumet generelt er interessant og er ute etter debatt og kunnskap!
A.Nonym Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2008 Må få presisere at jeg ikke definerer meg som en ”venn eller bekjent” til noen av dere her inne!!!! Mener heller ikke å kritiserer at dere velger inseminasjon på klinikk som den løsningen som passer best for dere. Med ”venn eller bekjent” mener jeg heller ikke nødvendigvis som donor, men om dere har vurdert, diskutert om et ordnet opplegg ville være mulig? Føler dere at alle muligheter er vurdert før dere reiser utenlands?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Svaret på siste innlegg er JA. Har tenkt på dette i ca 2 år og det er jeg ikke alene om her inne
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Som svar på spm: ja for min del er alt er grundig tenkt gjennom. Jeg tviler på at noen gjennomfører et slik opplegg uten å tenke godt gjennom dette. Det koster MYE penger, tid og krefter på å gjennomføre insemineringer i Danmark. Mao ikke rom for spontantitet her ;-)
A.Nonym Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2008 Nei det bør ikke være en lettvint løsning å gå for inseminasjon og jeg regner med at det er godt gjennomtenkt. Tenker mer på om dere har utfordret noen mannlige venner og bekjente på temaet?
Magstar Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Det er jo akkurat samme tema du har diskutert her inne før. Jeg gidder ihvertfall i kke ta den med deg igjen. Virker som om det ikke blir klart for deg selvom du får svar på dine spørsmål her inne. Kjenner jeg blir lettere iritert på deg. Kom med noe nytt eller bare la være...ok?
Rakel64 Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Enig med deg Magstar, denne diskusjonen har vært oppe før, på tide å komme seg videre....
satser & vesla Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Jeg får inntrykk av at du undervurderer oss. Hvorfor er det så viktig for deg å vite dette, det er jo et privatsak.
A.Nonym Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 14. mai 2008 Undervurderer dere?? Det må du utdype. Helt klart en privatsak, men her er alle anonyme så da kan man diskutere åpent vankelige tema trodde jeg?
Magstar Skrevet 14. mai 2008 #15 Skrevet 14. mai 2008 Saken som plager han er at det er flere venninner som han vil tilby sin "mannjuice" så de kan få barn. Men han lure på om han er frekk da. Så han syns at vi burde spørre alle gutter rundt oss om de vil ha barn(eller bare vil hjelpe som donor) før vi velger donor utenlands. Ingen løsning for meg ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #17 Skrevet 14. mai 2008 Jeg er her på forumet for å få/gi støtte til de som er i samme situasjon som meg. Jeg ser framover og det er å få barn med hjelp av inseminering i Danmark :-) Skjønner at du er nysjerrig, men jeg tror at du stiller spm som som ikke er relevant for oss her. Du ser jo reaksjonen, la det ligge.......
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #18 Skrevet 15. mai 2008 Og du scorer høyt på undervurdering! Det er mange her som er enige med Magstar.
satser & vesla Skrevet 15. mai 2008 #20 Skrevet 15. mai 2008 Jeg mente altså at jeg henger med Magstar.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #21 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er selv gravid med avtalt privat donor, men skjønner ikke hva dere donorer gjør her inne på denne siden! Selv om jeg er gravid selv med privat donor, så anbefaler jeg alle til å benytte seg av godkjente sykehus. Det er bedre med tanke på hva man skal si til barnet.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #22 Skrevet 17. mai 2008 Jeg planlegger selv å bruke en privat donor. Synes det er kjempesnilt av noen å tilby å hjelpe. Dette er mitt valg,og det står jeg for.
jennasmamma Skrevet 14. juli 2008 #23 Skrevet 14. juli 2008 Han donerer til alle,har vært intervjuet i flere aviser og donert til mange , han er bare ute etter å spre genene sine. Ikke bidra til at denne mannen får spredd sine gener ytterligere! Hans hjemmeside er : http://hometown.aol.com/saddonor1 slik at alle er advart
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #24 Skrevet 14. juli 2008 Tenk at du tør å stå frem med navn, jeg må være anonym fordi denne mannen er ikke helt god,han har forfulgt meg fordi jeg turte å si til han at jeg ikke ønsket kontakt med han og ikke ønsket å motta flere sæddonasjoner. Jeg har ei venninde som har fått barn med denne mannens sæd og nå krever han omsorgsrett. Hun er i kjempevanskelig situasjon. Jeg vil også advare mot denne mannen.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #25 Skrevet 14. juli 2008 Slenger meg på i diskusjonen jeg også. Denne mannen er kjent som han mannen som hivsmittet en kvinne ved sæddonasjon, det var i nyhetene for en tid tilbake. Skriver under på det dere skriver om å holde seg vekke fra han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå