Gå til innhold

Arin,Eindride eller Lavrans??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Lavrans ville jeg har valgt!

Eindride synes jeg er helt gyselig! Ikke pent i det hele tatt. Arin er ganske fint i seg selv, men et snodig guttenavn. Synes det høres ut som et jentenavn. Noen andre forslag: (vet ikke helt om det er samme sjanger da..)

Vetle

Storm

Sveinung

Jomar

Laurits

Atle

Klemet

Hehehe, har aldri tenkt på Eindride som Ein Dride, selvom jeg er fra stvg, er et historisk og flott vikingenavn.

Lavrans ja...fint det og.

Hva med Arn som alternativ til Arin som noen fikk assosiasjoner til Arisk av? Er min favoritt som jeg nå deler :) Ellers har du også Aron? Begge staute, enkle navn syns jeg.

Eller; Skjalg, Brage, Gard siden du ba om forslag så tenkte jeg jeg kunne slenge ut noen. Har en forkjærlighet for sånne gammelnorske navn jeg og :)

Lykke til!!

Annonse

Av de tre navnene er Lavrans helt klart finest. Tenker på Kristin Lavransdatter med en gang.

Arin og Eindride faller ikke helt i min smak.

Andre navn jeg tror er i samme sjanger:

Alvin

Lauritz

Lorentz

Olaves

Borgar

Olve

Sune

Askild

Eskild

Er litt spent på hva det andre barnet ditt heter, jeg nå.

tusen takk for alle svar.det er greit med litt synspunkter. Jeg har to gutter til på 7 og 4 år som heter Leander og Gardian. Det er jo ikke spesielt norske navn,men har fått sansen for de norrøne navnene den siste tiden. Så det blir litt sånn hips om haps....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...