Gå til innhold

Da er prinsen min kommet til verden :)

Anbefalte innlegg

Fredag 9. mai kom gullgutten til verden, (5 dager før termin) etter kun 8 timer fra start til slutt. Han veide 4.597 gram og var 54 cm lang. Jeg opplevde fødselen veldig positivt, og håper at min historie vil roe dere som gruer dere til dagen!

Jeg våknet kl 01.15 av at det var "noe" på gang, litt vondere kynnere enn normalt. Skjønte fort at dette var rier da jeg måtte puste meg gjennom de (heldigvis lærte jeg noe fornuftig fra yogaen! :) Skrev ned hvor ofte riene kom, og etter en times tid vekte jeg mannen min for bistand. I 04-tiden begynte riene å komme med 5 minutters mellomrom, og vi ringte Ullevål. De sa at jeg måtte komme for kontroll, men siden det hadde gått så kort tid så måtte jeg nok belage meg på å reise hjem igjen. På kontrollen sjekket jordmor meg, og sa at det var 9 cm åpning (!!!!) så ungen kunne komme når som helst. Jeg spurte om mulighet for epidural, men det toget hadde gått - så jeg måtte nøye meg med lystgass. Skeptisk til å begynne med, men ble "god venn" med den etter kort tid! I 07-tiden ble jeg overført til føderommet, og pressriene startet (visstnok, husker ikke helt tidsperspektivet, men er blitt fortalt) ca kl 08. Det var selvsagt smertefullt, men jeg husket at en ri maks varte ca 1 min, så med hjelp fra lystgass og en mann som tok tiden så kom jeg gjennom dette uten store problemer. Det eneste som var kjipt var at babyen lå på min høyre side av magen, og at han satt seg litt fast i bekkenet. Så jeg holdt på med pressrier i 1,5 time (noe som er lenge ble jeg fortalt) før babyen til slutt kom seg trygt ut i den store nye verden, kl 09.30. Er ganske fornøyd med at det kun ble 5 sting pga en liten rift, men det var glemt når junior ble lagt rett på brystet mitt (og lå der ca 1,5 time).

Jeg er så stolt av å ha kommet meg gjennom dette uten de store problemene - og håper at dere som sitter på gjerdet og venter kan oppleve samme glede som meg når dere starter prosessen!

Masse lykke til jenter!

Hilsen stolt mamma til lille William

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137732154-da-er-prinsen-min-kommet-til-verden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg elsker å lese fødehistorier. Selv har jeg 6 dager igjen til termin og vet jo at det kan skje når som helst, men vet også at det kan skje om 3 uker..

Deilig å høre om sånne som deg som fødte før tida :)

Kanskje skjer det noe med meg i natt :)))

Annonse

Gratulerer så mye med nyankommet gutt og vel overstått fødsel.

Så deilig å høre at det hele var en positiv opplevelse. Jeg må faktisk innrømme at jeg har begynt å glede meg (!) til min egen fødsel nå.

Vi sees vel om en stund med barnevogner håper jeg? Inntill det håper jeg du får en lett og fin barselstid med lille William :)

Annonse

Gratulerer så mye med prinsen, Gro! Veldig artig å lese om fødselen - min Maja og din William ble jo født samme formiddag og din beskrivelse av fødselen minner om opplevelsen jeg hadde av min egen. Jeg hadde en tregere start og en kjappere avslutning, men ellers var det ganske likt. Moro at vi traff dere på sykehuset også, hadde igrunn ikke ventet å treffe kjente der. Håper dere hadde fine dager på sykehuset og at dere koser dere hjemme:)

I know - det var moro å møte et kjent ansikt på sykehuset!!! Og se at veslejenta di også kom trygt og fint ut til den store verden. Vi ble dog noen ekstra dager på Ullevål da W fikk gulsott og måtte ligge i lyskasse. Men nå er han frisk og rask, og koser seg med soving og spising. Hvordan var det å reise hjem etter så kort tid? Regner med at dere også koser dere... det gjør vi!

Vi ses nok snart på nytt treff!!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...