Gå til innhold

Pakkeliste for 2 åring på sydentur. :) Kan noen være så snill og gi meg tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trenger jeg.

Skal til Kreta.

Skrevet

Gode sko og sandaler

Trille

Tynne langbukser og gensere (vet ikke om det blir litt kjølig på kveldene)

Baderinger, badedrakt/badebukse koster ingenting der nede, så det hadde jeg ikke gidda å dratt med meg.

Solkrem med høy faktor

caps/hatt eller lignende til å dekke hodet med. Grusom å bli solbrent i hodebunnen.

Noen favorittleker/bøker.

Skrevet

Lurt å ha med et lite reiseapotek i hvertfall... så slipper du å kjøpe legemidler der nede,dersom det skulle bli behov for det..

Ellers hadde jeg med solkrem hjemmefra til gullet..

og også en tutekopp, eller drikkefalse hadde jeg med.. litt ok med tanke på innsekter,osv..

Ville også kjøpt antibakterielle servietter på apoteket som du kan ha med, og vaske hender før mat osv..

ellers sto det litt stille hos meg også nå..

Skrevet

tusen takk.

Flere?

Mer? :)

Skrevet

ikke stygt ment, men du skal jo bare te kreta!

finner det du glemmer der nede, og om ikke så overlever nok kiden det oxo!!

nordmenn og reiser altså....

Skrevet

Hvis h@n bruker bleie har jeg hørt at de ikke har så store bleier nedover i Europa fordi de slutter med bleie i yngre alder, så ta med nok.....

Helsepledd er greit å ha over seg når man sover i vogn, puster godt.

God tur

Skrevet

Kommer an på ungen, men kanskje det er kjekt å ta med en leverpostei og en makrell i tomatboks.. Ellers har de alltids ost og skinke der!

Jeg hadde tatt med soldress, sånn som beskytter lik spf50. Da trenger du kun å smøre armer/hender, føtter og fjes. Sydensola er ikke noe for sart barnehud.. Kan kjøpes billigere på europris enn apoteket.

Lekepakke og matpakke til reisen.. med litt tegneark, stifter, nye småleker, VANNFLASKE, litt oppstykket gulrot og tørket fersken (så slipper du kjeks-smuler i flysete!)

Imsdal (eller no) har en barneflaske med smakstilsatt vann som er genial, for det renner ikke ut av flasken om den velter. De må liksom suge av tuten for å drikke hvis du skjønner..

Solhatt med nakkehette..

Bleier. Tror det er dyrt der nede, og du skal jo ikke ha med så mange hjem igjen!

Våtservietter...

god tur!

Ekstra smokk?

Helseteppe..

Skrevet

Selvfølgelig kan jeg kjøpe alt der nede, men hvorfor i all verden skal jeg kjøpe ting der nede som jeg faktisk har her hjemme??

Så god råd har jeg faktisk ikke! :)

Skrevet

Akkurat kommet fra 2 uker på Kreta vi. Har en gutt på 2 år og 4 mnd.

Vi hadde med 3 bøttehatter (fiskerhatter- beskytter også i nakken) masse t-skjorter, shortser, 4 tynne gensere m/lange armer, 2 tykke gensere, 4 bukser med ulik tykkelse, sokker, 2 par sandaler og et par joggesko, flere boksershortser (brukte det i stede for pysj-bukse grunnet varmen), badebukse. 3 pakker bleier, perfekt mengde. Liten førstehjelpsmappe med plaster, saltvannspapler (drop-it øyedråper), sårsalve, pinsett, små bandasjer o.l. Carena easy vogn, da det av og til var greit å sitte/ sove i vogna når vi var på tur.

Noen bøker til reisen, vannflasker (f.eks Imsdal med tut) så vi hadde vann tilgjengelig til enhver tid. Kjøpte 6 pk med 1 1/2 liters vannsflasker, som vi hellte over i imsdalflaskene.

Og siden han er en liten luring som liker å løpe fra mamma og pappa, kjøpte vi et SOS smykke som vi la en lapp med navn, tlfnr, og hotellet vi bodde på, inni. Dette hadde han rundt halsen hele tiden.

Et sånt smykke kjøpte vi på apoteket. Kosta i underkant av 300 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...