Gå til innhold

Hvis ikke epidural, be om spinal.. OBS hodepine

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere gjerne vil ha smertestillende, men jordmora sier at det er forsent å få epidural, be om spinal. Epidural tar litt tid før det virker, mens spinal settes ved hastekeisersnitt, og virker raskere. Jeg har tatt begge deler, men nå sverger jeg til spinal. Det eneste er at da må du føde innen 1 - 1/2 time, men er det lenger enn det kan man jo få epidural. Mange jordmødre er i mot smertestillende og prøver seg litt med at det er for sent osv. Ikke lenge igjen nå osv. Man må bare stå på litt.

En annen ting som jeg erfarte sist, som tydligvis er mere vanlig enn man tror, men som ingen forteller deg er at etter spinal og kanskje epidural, kan man få voldsom hodepine i flere dager etter fødselen. Jeg fikk det og sykepleierne på barsel visste ikke hva det var. De begynte å nekte meg paracet etterhvert, og jeg følte meg som en misbruker i deres øyne. Siste kvelden før jeg skulle hjem, var det endelig en av pleierne som kom og sa at hun hadde hørt om problemet før, og sa jeg bare måtte komme tilbake om det ikke gav seg. Hun sa at noen ganger kunne de sette sprøyta feil, og det utløste hodepine. I ettertid har jeg hørt om andre som også har blitt innlagt igjen pga. det samme. Vil bare at dere andre skal vite om dette også, for på barsel var det tydligvis ikke mange av pleierne som hadde vært borti dette før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...