Gå til innhold

Trening

MarTo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er litt i villrede vedr. trening. Jeg prøver å trene stramopp time 3 timer i uken. Er nå i uke 23 og det begynner å bli tungt.

Har hørt at man ikke skal få opp pulsen - så det prøver jeg å unngå.

Noen andre som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så flink du er.

jeg ble anbefalt å ikke trene etter uke 18-20. dette pga risikosvangerskap når en bærer to og faren for å føde for tidlig. gå turer var det jeg gjorde...yoga ble jeg også anbefalt.. men kom ikke så langt. svømming skal vist også være bra!

Skrevet

Hei,

jeg tror ikke det er så farlig å få opp pulsen litt, heller ikke å bli litt varm, men det er visst ikke så bra å være for varm for lenge. Det er det som sies for 'vanlige' svangerskap, iallfall.

For min del var formen min så dårlig i starten av svangerskapet at det var uaktuelt å trene, og når formen ble bedre, passet det meg best å gå turer, så jeg har ikke så mye erfaring å dele med deg.

Men det er som det blir sagt over, at tvillinger er risikosvangerskap, så det kan være lurt å spørre på kontroller hvordan du skal forholde deg. Ofte så vil svaret kanskje være at du kan trene så mye du orker - sålenge treningen kjennes ok ut for deg, så er den bra for deg også...

Lykke til med treningen - det er kjempebra at du holder på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...