Gå til innhold

Litt inspirert av et annet innlegg...Noen som ikke har/skal kjøpe trampoline til barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg las hva du skrev, men du leser ikke hva jeg skriver. Jeg mener det er stor forskjell på en 7 åring og en 3-4 åring. Og jeg ville aldri kjøpt trampoline til et lite barn, som jeg ser vedlig mange gjør...

Men men...du misforståt med vilje, ser jeg. Krangleguri:)

Kos deg på shopping:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har store barn, får eg lov å uttale meg då?

Det er stor forskjell på alvorlighetsgraden i brudd med høg og låg intensitet. Høgintensitetsbrudd kjem når ein har stor kraft utanfrå (stort sett bilulykker , sykkelulykker og trampoline). Desse brudda er meir alvorlige, og kan gje varige men. Sjølvsagt kan ein vere uheldig elles og, og beinbrudd er stort sett ikkje farlig.

Skrevet

vi har ikke, tror nok ikke det blir heller.....

Skrevet

Vi har ikke og har ingen planer om å kjøpe. Mest mannen som er steil på det der. Mens jeg mener at ungene hopper vel likevel hos andre unger, da er det på en måte bedre at de hopper utenfor våre stuevinduer så vi får til å dempe de om de blir for viltre... Er også livredd for alle de ulykkene som skjer på trampolina:( Men det er ikke noe stort tema hos oss.

Skrevet

samme her, mannen vil ikke ha den i hagen. Gutten på 7 hopper hos naboene, småen på 2 har ikke store behovet enda... :)

Skrevet

Her har vi stor hage men noen trampline kommer IKKE på tale....

De har huske, sklie, sankasse, leker og skal få lekehus...men trampoline blir det ikke for vår del nei....

Skrevet

Vi har trampoline og barna her blir ikke lei av å hoppe. Klart det er ikke like stas som det var før, men både jeg og ungene har fortsatt stor glede av trampolinen.

Så lenge man har sikkerhetsnett og tar forholdsregler ser jeg ikke helt problemet. Trampoline er et stygt møbel, det er jeg enig i. Men så lenge det er moro å hoppe, så beholder vi den.

Skrevet

Vi har hatt trampoline i 3 år nå, og enda *bank i bordet* ikke hatt noen ulykker på den. Har unger i alderen 2, 8, 16 og 18 år.

Ungene har kjørt ut på sykkel (havnet på sykehuset) fallt ned trappa (havnet på sykehuset), hatt brudd i fingre (mere sykkel), falt ned fra klatrestativ på skolen (hjernerystelse x 2) osv osv, jeg har aktive unger for å si det slik.

Enda er ikke trampolinen skyld i noen av skadene.

Vi er alltid til stede når de bruker den, de får ikke ha med seg ting opp på den, de får streng beskjed om å dempe seg om det går for villt for seg på den.

Han på 8 slet med balansen og, etter en sommer med trampoline var han merkbart bedre.

Så foreløpig har vi bare positive ting hva trampolinen angår!

Men om noen velger å ikke ha det gjør det ikke meg noe. Har 8-åringen besøk av andre venner spør jeg alltid foreldrene om de får lov å hoppe, jeg synes at såpass respekt skal man ha for andres valg. Får ikke vennene lov kan de finne på andre uteleker akkurat den stunden. 8-åringen min respekterer også dette!

Skrevet

dytt*

Trampolinen vår står slik til at naboungene ikke kommer inn til den uoppdaget, og for øvrig er de flinke og spør om de kan få lov å hoppe når de er her og leker og vi har avklart med foreldrene på forhånd at det er ok. (De har ikke plass til trampoline i sin hage så de syntes det er fint at de får låne vår).

Ungene følger de reglene vi har satt og går ikke på om det er en voksen der. De leker ikke bare på trampolinen, vi har sandkasse, og de spiller bandy, fotball, sykler, osv osv.

Og som jeg skrev over går det an å være føre var selv om man har trampoline.

Skrevet

Nei, det skal vi ikke ha..

Skrevet

Jeg skjønner egentlig dere som ikke tør å skaffe det - jeg har selv hønemortendenser.

Men vi har hatt trampoline i noen år nå - dette blir 4. sommeren vi har den.Barna er 3 1/2. 10 og 14 år.

Og de blir ALDRI lei!

De hopper og hopper hopper - ut om morgenen fær skolen, hvert ledig sekund om ettermiddagen og utover kvelden.

Og de har SÅ godt av det - teknk all den ekstra mosjonen de får. Og så er det sosialt - venner kommer for å hoppe - de sitter på den og prater, leker med lillebroren sin på den osv osv. Det er ikke grenser for hvor mye gøy den trampolinen kan gi.

Jeg sitter med hjertet i halsen innimellom, men vi har nett, og regler for bruken, så hittil har det gå¨tt bra, bank i bordet.

Jeg er ihvertfall veldig glad for at vi kjøpte den trampolinen.

Skrevet

Jeg gleder meg til den moten er helt utdødd!!

Kjemper for at vi ikke skal få det på lekeplassen her også.

Tror det er mange som ikke tenker over plasseringene på de greiene også. Ser flere steder at de står nær berg eller steiner feks. Eller at de står plassert helt på hagekanten inntil gjerde.

Hører jo mye om det i media. Men tenk på alt som ikke kommer i media også da.

I tillegg er forsikringsselskapene veldig strenge ved ulykker på/fra trampoline!!! Barn skadet på trampoline i egen hage får feks ikke hjelp. Om de da ikke har endret dette de siste årene, noe som er heller tvilsomt.

Skrevet

vi har tramboline. Hatt den i 2 år nå. Er ikke så plaget med at alle naboungene skal hoppe hell..for er en del i nabolaget som har trampoliner.

Mine går aldri lei av den.

Men dere som IKKE vil ha trampoline pga alle ulykker og døsfall. vet det har vært en del ulykker, men jeg har ikke hørt om så mange døsfall da.

Hvordan gjør dere det med tanke på at venner har trampoline? Regner med de ikke får hoppe der også?

Var litt skeptisk til tarmpoline selv, men ble til jeg kjøpte med sikkerhetsnett. Vil påstå de er tryggere enn uten da..

For mine hopper uansett på trampolie hos venner.

Men jeg liker over hodet ikke de hopper på trampoliner uten sikkerhetsnett da. Det synes jeg er skummelt.

Skrevet

For alle de åpenbare grunnene skal heller ikke vi ha trampis! ALDRI! Jeg er veldig glad både meg og min mann er enige om dette. Jeg vil ikke ha ansvaret for at noen andres barn skader seg på min trampoline. Jeg vil ikke mine egne barn skal ende opp i rullestol. Jeg synes også de er stygge og tar for mye plass.

Skrevet

Ikke hvis jeg kan unngå det - men svelger jeg den kamelen, skal jeg investere i sikkerhetsnett.

Skrevet

Jeg var veldig streng på at det skulle vi IKKE ha. Det er stygt, støyende osv osv. Men som nevnt her så svelger man en del kameler etterhvert og vi oppdaget at barna våre var hos alle andre naboer å hoppet. Vi ønsker at barna skal syns det er moro å være hos oss også, så vi kjøpte et diger beist av en trampoline.

Og det har vært en utrolig bra investering for mine barn. De blir aldri lei av å hoppe på den og etter vi fikk den er de så utrolig mye mer aktive osv. Så trampolinen er jeg blitt utrolig glad i, selv om den er stygg og tar stor plass. Men så vil jeg ha en hage som brukes og barna kan være aktive både med trampoline, fotball mm

Skrevet

Vi har trampoline og er ikke reddere for at barna skal skade seg på den enn på sykkel, slalomski, skateboard, snowboard mm.

Har hatt trampolinen i 3 år, og har ikke hatt noen skader, kansje det er flaks .

Men fant ut at det var tryggere for barna å kjøpe selv med sikkerhetsnett ,enn at de sprang over gata til naboen og hoppet uten nett.

Men har en gutt på 12 år som har brekkt hånden 3 ganger. 2 ganger på fotball og 1 gang på sykkel.

Jenta mi falt ,og fikk hjernerystelse og det var også på sykkelen.

En kompis av gutten min slo skuldra ut av ledd 3ganger, og det var i slalombakken osv.....

Her er det mange barn som har trampoline, og det har ikke skjedd en eneste skade på dei.

Men det er klart at der må være regler for hvordan den skal brukes.

Og vi stenger den når vi er borte, så ikke noen bruker den.

Her har ungene også slalomski og drar rett til topps., men har selvsagt hjelm. skal dei sykkle er det med hjelm. Skal de ut med båten er det med vest. Alt er jo selvsagt farlig.

Vi har også et reiestativ med stige på siden,og der klatrer jo også barna. Og det er langt ned fra toppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...