Gå til innhold

Litt inspirert av et annet innlegg...Noen som ikke har/skal kjøpe trampoline til barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke. Og er veldig bestemt på det. Det har vært så mange stygge ulykker og dødsulykker at jeg tør søren meg ikke ta sjansen.

Jeg svelger ikke den kamelen;)

Noen andre som er like strenge som meg når det gjelder trampoline?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå er jeg fast bestemt på det ja, har svelget noen kameler allerede så mulig jeg svelger denne også, men ser ikke helt for meg at det kommer til å skje heller.

Har sett og hørt om mange ekle ulykker (med nett også) så jeg vet ikke om det er en sjanse jeg har så lyst til å ta..

Skrevet

Kunne ikke ramle meg inn å ha noe så farlig (og stygt) i hagen nei

Skrevet

Skal dere kjøpe sykkel,da? ;o)

Skrevet

Selvfølgelig! Det har ingenting med å være hysterisk å gjøre, men vet ikke om du har fulgt med i nyhetene her hjemme for en tid tilbake. Da ble man advart mot å kjøpe disse trampolinene, og de med sikkerhetsnett var like farlige. Var flere barn som mistet livet. Klart jeg ikke vil ha en da....

Skrevet

Sykkel er litt annerledes i mine øyne da :) var ingen av mine venner/bekjente som sprakk milten, brakk ribbein, armer, bein, nese osv av å sykle når jeg var liten, men på trampoline derimot...

Kan ikke huske å ha hørt om barn som har knekt nakken av å sykle heller..

I tillegg så synes jeg trampolinene er så ufattelig stygge og tar så stor plass. Hadde ikke trampoline selv når jeg var liten og jeg led ingen nød selvom mange av de andre ungene hadde det :)

Skrevet

Men det er mange stygge ulykker med sykler også

O:o)

Det er kjempemorsomt med trampoline for barna, når den er brukt normalt.

Men det er selvsagt en privatsak og jeg skjønner argumentet.

Skrevet

Har sykkel, men jeg innbiller meg at trampolinen mister litt av hensikten hvis den henger nedover husveggen ;)

Skrevet

Ikke hvis man liker stange hodet i veggen!

Skrevet

Hehe, det er forsåvidt sant, men jeg planlegger å oppmuntre andre hobbyer enn det :) (hodestanging that is)

Skrevet

jeg liker gutten min best med hele armer og bein og med egen respirasjon, så nei, ingen trampoline her i gården.

Skrevet

jaja,du har ikke tenåringer enda ;o)

Skrevet

Vi har ingen planer om å kjøpe trampoline. Av flere grunner egentlig.

-Er redd for ulykker

-det er mye slitasjeskader knyttet opp mot trampoliner

-dyrt

-dårlig med plass

-hvor spennende er det med trampoline om du kan hoppe på den hver dag? Antar at barna går fort lei?!

Skrevet

Vi har trampoline, og den inngår i treningsopplegget ift. rygg og nakke problemene han har hatt og blir behandlet for.

Vi har en stor solid trampoline med et kraftig sikkerhetsnett som sitter slik at det skal mye til for å dunke borti stengene.

Det eneste jeg er redd for er friksjonsskader, men de har ikke så stor fart, så det er mye som skal til, barna har på seg klær som dekker kroppen godt. De får ikke hoppe med klær med snorer og ting som kan hekte seg fast. (Nå er de så små så de hopper ikke akkurat høyt, er mer gynging, hehe). Jeg sitter alltid rett ved siden av. De får ikke ha på sko, klokke, smykker ol.

De får ikke hoppe ubegrenset på samme måte som de ikke får se ubegrenset på tv ol.

Jeg vil påstå at det er farligere å sykle, klatre i trær, klatre i klatrestativer, huske, huske på dumpehuske, bade osv.

Så lenge foreldrene tar litt ansvar og tar alle forhåndsregler så ser jeg ikke problemet.

Har du alle møbler skrudd fast i veggen? hjørnebeskyttere på alle skarpe hjørner i hjemmet, stoler som ikke kan vippe, dørstoppere, vindussikring, osv osv?

Vi har sikret det meste, men vi har valgt å la barna ha en trampoline hvor de kan lære å beherske kroppen og f ågåd kroppskontroll for å unngå at de f.eks detter av stolen, snubler i trappen, velter på sykkelen, detter ned fra trær ol.

Og nå sitter vi og leker med tanken på å kjøpe et lite huske/klatre stativ.

Barn med lite trent kroppsbeherskelse og kontroll er lettere utsatt for ulykker. Men.. selvfølgelig må foreldrene være tilstede mens barna øver seg på dette.

Er jo dumt av foreldrene om de går fra barn på trampolinen, på samme måte som på sykkel, i et tre osv og ikke er der og passer på at ikke de skader seg..

Har du ikke tid til å passe på barna dine, ikke kjøp trampoline, så kan de heller slå seg ihjel på andre måter mens du tror de er trygge.

Eller så kan du anskaffe en trampoline og la de trene opp kroppsbeherskelsen under tilsyn så de har mindre sannsynlighet for å skade seg ellers.

Jeg er streng når det gjelder bruk av trampolinen, men betyr ikke at de ikke får bruke den.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Bor i blokk som ikke har noen hage, så noen svær trampoline blir det ikke!:-( Men selv elsker jeg trampoliner så hadde nok hatt en hvis jeg hadde hatt muligheten til det.

Skrevet

Kommer aldri til å bli noen trampoline her i huset nei!

Skrevet

Skal ikke ha trampoline her nei. Ifjor brakk tantebarnet sitt armen på trampolina.

Skrevet

Nå har ikke vi plass til trampoline heller da, men hadde vi hatt det så hadde det uansett vært uaktuellt. Mest med tanke på ulykker og også med tanke på støyen naboene ville blitt utsatt for

Skrevet

Det blir ikkje aktuelt her i huset. Mannen jobber med å fikse brudd, og han ser mange trampolineskader. Iflg han er trampoline større rnisiko enn sykkel.

Eit moment oppi det er jo at det er ikkje berre eigne barn ei tek ansvar for, men alle naboungane og.

Skrevet

Hehehe....mange her som fortsatt har små barn her ser jeg;o))

Jaja,vært der selv,....tro meg jeg har kastet mange steiner i glasshuset mitt jeg! Mamma og pappa er strenge og sier NEI sånn er det bare fordi det er farlig!!!

Vet dere...nå i disse dager er det farligere å sende barna alene på skoleveien.!!!!

Sønnen min brakk armen TO steder da vi var i skogen på tur han,så egentlig burde vi slutte med det,hehe.Jeg brakk benet mitt når jeg hoppet tau....burde vel aldri hoppet....er jo farlig!!!

Vi skulle ALDRI ha trampoline vi....men What to do??? Tre trampoliner rundt der vi bor....Hadde jeg kontrollen da...NOPE!! Han fikk jo lov å hoppe av de andre.Jeg sa nei,.men hva slags mor var jeg da? Lett å si at sånn blir det bare....Vent til dere kommer dit selv,vent til barna er rundt 7 år gamle.Bedre for oss å ha en egen trampoline i hagen (med regler) hvor jeg selv kan følge med når ungene hopper.

Da naboen skaffet trampoline (rekkehus) holdt vi ut i to sommre....Min sønn fikk ikke lov av meg å hoppe på den siden den var uten sikkerhetsnett.Dessuten er denne gutten eldre.2 sommere med evig maaaas om hopping.Og merk.....om dere virkelig tror at barn ikke prøver seg er dere naive.....jeg tok ikke sjansen på at han skulle la seg friste på den.Så vi kjøpte og har ikke angret en dag.

Ble langt....men måtte flire litt da jeg leser at dere som har disse nusselige små under tre år ikke skal ha pga ditt og datt....dere bestemmer osv.La barna hoppe hos andre i steden da....da har der IKKE kontrollen i hverfall.

Skrevet

Vi skal ikke ha det men er mest for at vi ikke har hage, vi har diskutert at om det noen gang i framtidenskal bli aktuelt så skal den graves ned Altså så den toppen står i bakkehøyde med plenen. (fjerne all jord under så man kan hoppe selvfølgelig.) Og sikkerhetsnett er et must, ikke snakk om noe annet.

Men sånn i det hele så har jeg liten lyst å ha noe sånt hagen om vi skulle skaffe hage, syntes det er styggt.

Kjenner flere med trampoline men de gidder ikke sette opp sikkerhetsnettet selv om de har det, så jenta mi vil ikke få lov å holde på der.

Nå er jetna mi bare et år da, så håper og satser på at trampolinetrenden går litt over i de neste åra.

Skrevet

Det er jo litt annerledes med en på 7, som har mye bedre kroppsbeherskelse, enn en på 3-4, da. Og desuten har jeg selv vært vitne til en stygg ulykke på trampoline+ at et av barna i nabolaget ble stygt skadet. Og jeg liker heller ikke den smitteeffekten den gyselige trampolina har....Er du så "uheldig" å ha ei trampoline i hagen, kan du være brennsikker på at barn i nabolaget (kjente og ukjente) løper bort for å hoppe. Da er jo det ditt ansvar om det skjer noe med dem.

Men for all del, kjøp trampoline.. Du ler av oss "hysteriske" mødre, jeg ler av de som aldri er føre var.

Skrevet

Ingen barn hopper på vår trampoline når vi ikke er tilstede.Den er låst med to stiger i kryss over,hehe.

Dessuten har jeg aldri sagt at jeg LER av dere.Jeg sa at jeg har selv vært der du er....les hva jeg skriver!! Skjønner godt hva du mener.Jeg skulle aldri ha det selv...

Ha en fin dag...reiser på shopping nå.

Skal faktisk kjøpe kve og albuebeskyttere til 7 åringen for han har fått seg rullesko.

FARLIG!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...