Gå til innhold

Jeg er så redd for jordskjelv i dag, kan noen berolige meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett så mye på nyhetene om jordskjelvet i kina, det er så grusomt og skremmende. Er så redd vi skal oppleve det samme her. I sted hørte jeg et brak ute, vet ikke hva det var men fikk hjerte i halsen og klarer ikke slappe av. Snufs

Skrevet

Jordskjelv i Norge av den dimensjonen er bortimot det mest urealistiske man kan forestille seg. Ingen knuffende kontinentalplater som lager bråk, og ganske lite med vulkaner;-)

Sikkert hundre millioner ganger større sjanse for å bli påkjørt eller noe -minst!

Skrevet

Jordskjelv i Norge er uhyre sjelden. Vi bor i det aller aller tryggeste landet i verden når det kommer til naturkatastrofer. De jordskjelvene vi opplever her til lands er små. Veldig små.

Skrevet

du, ikke bekymre deg. det skal mye til for at norge får ett ordentlig jordskjelv men såklart er det skummelt når sånt kommer i nyhetene. går nok bra skal du se :)

Skrevet

...hvis du bor i Norge har du lite å bekymre deg over. Det er ingen som har dødd av jordskjelv i Norge. Faktisk ble det ikke rapportert om noen som ble skadet under de to "største" jordskjelvene som er registrert på fastlandet. De to var i henholdvsis 1819 og i 1904...

Skrevet

Takk jenter. Søkte litt om det på google og fant en overskrift at større jordskjelv kan ramme norge og det hjalp ikke akkurat.

Når jeg ser sanne ting tenker jeg sann på barna mine og blir så redd for de. Tenker på alle som har mistet barna sine og hvor grusomt de må ha det:(

Skrevet

Du trenger ikke bekymre deg! Norge er et veldig trygt land å bo i... Utrolig sjelden at det er jordskjelv her. Men det er ikke rart at man blir urolig. Mye katastrofer som skjer og man blir litt urolig til tider...

Skrevet

Fikk så lyst til å svare deg og si at du er ikke den eneste som sitter med sånne tanker og bekymringer idag!!! JEG Å..... Men det er som de andre sier her, sjansene for at en STOR naturkatastrofe skal skje her er veldig liten... Håper du klarer å gi litt slipp på de tankene, for det er noe man ikke har kontroll over i det hele tatt!! Desverre..... Prøv å tenke at Norge er et trygt land, det ligger ikke i de mest utsatte stedene i verden. Også må man tenke på at HVIS det skjer så er Norge et ressurssterkt land, vi har en helt andre bo og leveforhold enn de landene som rammes værst.... Men som sagt, det kommer nok aldri til å skje i Norge!

Hilsen ei som overlevde Tsunamikatastrofen i Asia 2004!

Skrevet

Større jordskjelv i Norsk skala er type, oki, kanskje du kan KJENNE det. Såvidt. Evt at det klirrer litt i glassene i skapet!

Skrevet

Det er helt vanlige følelser vi foreldre har!

Har fått det prentet inn av psyk.spl min ;)

Når vi får barn er det som om vi får hele verden inn i stuen vår.

Vi klarer ikke helt å se at det som skjer ute i den store verden, ikke skjer hjemme i den lille verden vår. Alt kommer så nærm, og blir med et så skummelt.

De tankene er gode å ha når det står på som verst! Går jo ikke en dag uten noe negativt vi får høre på verdensbasis.

Stua mi er fortsatt like liten og her er det veldig trygt å bo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...