Gå til innhold

Hvorfor er jeg helt som før?!?

britto87

Anbefalte innlegg

Burde jeg ikke kjenne på kroppen at jeg snart er 10 uker ut i graviditeten? Har vært hos lege, alt helt topp, fått helsekort for gravide og fått 6 helt sterke positive clear blue gr.tester, meen, hvor er symptomene? Vil jo SÅ gjerne kjenne at det skjer noe med kroppen min.. Ingen kvalme, ingen sug etter noe spesielt, ikke svimmel..

Har hatt en del menssmerter, men nå er de vekke også, også er en del trøtt, men hva med resten? Føler ALLE kjenner noe hver dag!!! :o( Er kanskje ikke noe inni meg da?

Fortsetter under...

Slapp av, du har nok et lite nurk inni deg;) Men husk at 10 uker ikke er så mye da, du kjenner jo som regel ikke baby før uke 20 når du er førstegang, og det er ikke sikkert du kommer til å få noen særlige symptomer, bare vær glad for det;) Jeg gikk rundt å var kvalm HVER gang jeg ble sulten, men aldri nok til å kaste opp å bli ferdig med det, så jeg spiste lite i første trimester:p Men du vil nok etterhvert føle ubehag nederst i magen pga legimentsmerter, de kjennes ut som menssmerter og kan skremme livskiten ut av en, tror jo at det er noe galt, men det er bare muskler som strekker og tøyer på seg så den lille skal få vokse:)

Hører om førstegangs som sier de har kjent liv siden uke 15 osv, men dette er SJELDEN, ikke stress deg opp om du ikke kjenner det før uke 20-21, de er jo ganske små før dette punktet, så det skal godt gjøres å kjenne de små bena gjennom hud og fett og alt annet.... Du merker fort at magen begynner å vokse hvis du er så "heldig" at baby ligger langt fremme i magen, så det kommer nok snart:) Bare nyt tiden nå mans du kan, blir mer og mer merkbart etterhvert, og ikke alltid koselig merkbart;)

Altså, det er en ting som er veldig individuell... Det er ikke alle som merker noe...

Jeg slett med kvalme og sånt... Men hender jeg faktisk ikke føler meg gravid i det hele tatt... Og jeg er nå i uke 36... Så tror ikke du skal bekymre deg for mye... Skjønner at du lengter etter de sparka, men kan vel si at du ikke lengter etter de etter hvert... Etter et par ribbein og sånt, kan det bli slitsomt..

Ikke missforstå meg, er jo kjempekoselig... Men er ingen lek å være gravid...

Jeg er 14+5, og jeg kjenner heller INGENTING. Har ikke vært kvalm, ikke hatt noe sug etter spesielle matvarer, ikke større eller ømme bryster, ikke gått opp et eneste gram. INGENTING. Jeg var overbevist om at jeg ikke var gravid selv om jeg hadde tatt 3 positive tester, så jeg gikk like greitt på tidlig UL for å få det konstanter. Og jeg var ganske så gravid ;) Så dette er nok veldig inviduelt. Men jeg skulle også ønske jeg hadde noen symptomer slik at det ble mer virkelig. Har kun hatt mens- smerter slik du sier du har hatt. har fortsatt litt ennå.

Annonse

Hei =)

Jeg er førstegangs og kan nå (etter midnatt) offisielt si at jeg er høygravid =) Og jeg kan, med hånden på hjertet, si til HI og alle dere andre at dere bør nyte hvert sekund uten kvalme, svimmelhet, trøtthet og vonde pupper. For plutselig slår det til... Selv ble jeg ikke plaget med kvalme før i uke 11 eller 12 og det varte til omtrent midt i 2.trimester. Så hadde jeg noen kvalmefrie uker, før det satt i gang igjen nå i andre halvdel av 3.trimester. Og trøttheten kommer - bare vent til natten blir forstyrret med x-antall dobesøk, med urolige bein og leggkramper =P Og puppene... Jeg tror jeg aldri har hatt så vondt i dem noen gang som nå. Jeg har fortsatt 40 dager igjen til termin, men her er det full melkeproduksjon (kunne steppet inn for Tine Meierier!) og melkespreng, samtidig som jeg har voksesmerter.

Men jeg kan også love dere at disse symptomene er hjertelig velkomne. Bortsett fra dette med puppene da..! Kvalmen kan man gjøre mye for å forebygge ved å spise små, hyppige måltider. Trøttheten roer seg etter hvert. Selv har jeg ikek vært spesielt svimmel, men hvis man er plaget med det får man råd og veiledning av lege/jordmor. Og når man får vann i kroppen er det bare å tre på seg støttestrømper (anbefales på det sterkeste!), bade i basseng, drikke uhorvelig mye vann, ligge unna salt mat, bevege seg litt og ligge med beina høyt så ofte man kan. Mot urolige bein og leggkramper kan jeg anbefale magnesium og vitamin B =)

Nyt kvalmefrie dager og uavbrutt nattesøvn! Den tiden hvor man ikke kan finne en eneste god liggestilling kommer raskere enn man tror =)

Da hadde du det ganske likt som jeg;) Hadde ingen symptomer what so ever.. Heldigvis! Hadde bittelitt kvalme, men det var rett før jeg passerte 3 mnd. Ikke mye, og ikke spying.. Bare vær glad du slipper det der;) Tror mange framkaller bittelitt symptomer selv også, vi blir litt paranoide når vi er gravide, hehe... Nyt tiden;)

• 4 uker senere...

Jeg kjente ikke så mye hele tiden. Var noe kvalm en periode og noe ømme bryst, men i andre perioder merket jeg lite og syns det kunne vært kjekt med noe "behagelige" symptomer... :) Var veldig redd for at fosteret skulle dø pga MA tidligere.. Men nå er jeg i uke 20 eller deromkring og alt ser bra ut.

Takk.

Jeg føler meg overhodet ikke gravid. jeg er 6+2 og leser om alle disse symptomene. Er oppblåst og tisser masse. Og det er omtrent alt.

Jeg er glad jeg ikke er så dårlig som mange andre stakkarer. Men det er som hun som startet denne tråden sier. Man forventer mer....

hehe litt teit.

Men det kommer nok fortere enn svint for oss som ikke har så mange symptomer å vise til enda:)

Annonse

• 1 måned senere...

Leste et eller annet sted at en av fem gravide ikke blir kvalme, og jeg er en av dem. Var på privat ultralyd i uke 10 bare for å sjekke at det faktisk ER noe på gang. Legen sa da at veldig mange med få eller ingen symptomer kom til dem fordi de er så innstilt på å få plager at de ikke klarer å nyte graviditeten uten å bekymre seg. Vi er bare heldige!

Er forresten 14+4 nå, og magen har begynt å komme. :-)

Hei du!

Kjenner igjen ønsket om å "kjenne at det er en spire der inne".

Når man blir gravid, for første gang spesielt, så har man jo visse forventninger. hører mye fra andre,leser mye og får et inntrykk av at et svangerskap skal bringe med seg masse symptomer fra begynnelsen av. men vet du, sånn er det ikke for alle.

Hadde det som deg jeg. null symptomer i begynnelsen, gikk bare og ventet og bekymret meg for om ikke jeg også skulle få lov til å "kjenne" på at jeg var gravid. Tok flere CB tester, fikk legen til å bekrefte det og joda, jeg var så gravid som det var mulig bli ;-)

Er nå i uke 34, så har ikke lenge igjen. :-) Og nå er det jo iiingen tvil.. hehe... mitt første symptom var igrunnen magen da den begynte å komme til syne. Sakte men sikkert mellom uke 15 og 20 en gang. Også her et sted jeg for første gang merket livstegn fra nurket i magen. Fantastisk! Og nå den seneste tid har mer sånne typiske svangerskapsproblem som halsbrann, vond korsrygg, vondt i lysken, hovne ankler, slitenhet, kynnere o,l blitt mer og mer av..

Prøver å si til deg her : ikke alle som behøver få så mye symptomer fra begynnelsen av. et svangerskap er indviduelt - ingen er like så der er ingen fasit. Det virker på mange som at så snart en blir gravdi så blir en "et unntak". Med masse merkelige lyster osv osv. Men det er ikke nødvendigvis sånn altså.

Gled deg over å slippe plagene enn så lenge du Britto87. Slapp av og nyt at du har en spire som vokser inni deg og at den lille spiren er så snill mot deg at den lar deg være uforstyrret uten plagsomme symptomer :-)

Lykke til videre! KOS DEG :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...