Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Vi har snakket om bla disse navnene... Live Vilde Ellinor Cornelia Sofie Mathea/ Mattea/ Matea Nora Selma Elvira Borgny Emilie Aurora Amanda Dette ble mange navn... det er vel en av grunnene til at jeg ønsker hjelp, hehe...
Vannmann35 Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Av disse er det Ellinor og Sofie jeg liker best :-)
plass'n Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 heisan, der kom jo Borgny, som har vært framme i navnedebatten siste døgnet. heia Borgny, 1.premie, absolutt
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Ja, det var min bestemor som het det. Samboeren min sa i dag at han syntes det var fint ( overraskende nok), så jeg tenkte det var greit å ta det med. Kanskje jeg liker det mere hvis jeg smaker mer på det... Jeg glemte å føye til Ragna her. Noen som liker det? Tror jeg har litt spesiell smak...
prebs Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Jeg liker veldig godt: Vilde Nora Selma Emilie Aurora Jeg liker godt: Live Ellinor Sofie Mathea Amanda Jeg er ikke så glad i: Cornelia Elvira Borgny
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Borgny er fint! Hadde vi venta jente, hadde nok det stått på lista vår! (mi bestemor og hennar tvillingsøster hadde namna Dagny og Borgny). Vilde og Live, kombinasjoene får meg til å sjå føre meg eit bortskjemt søskenpar med diverse mat-allergia og sære foreldre. Live i seg sjølv er eit fint namn:) Cornelia, hmm.. er ikkje heilt fan av namn som begynner på c, men det er eit av dei beire namna på C. Sofie, assosierar eg meg "sofies verden". Synest Sofia er betre. Mathea/ Mattea/ Matea, forbinder det med amathea som eg igjen forbinder med www.amathea.no (datra til noken eg venner av familien heiter det, eg blir like forundra kvar gong eg høyrer namnet) Selma, asosierar eg med ein hest og "mot i brøstet" (?). Uten om det er namnet greit. Emilie, for mange vokalar. Forbinder det med namnet Emilien som igjen er eit fælt namn i mine øyrer. Aurora, barnebokfigur. Koseleg namn. Nora, "eit dokkehjem" og ei jålete alt for tynn fnisebøtte. Elvira, gammal dame enten frå utlandet eller den litt meir "prippne" delen av oslo. Med masse parfyme og lyseblå augeskugge. Amanda, (er ikkje det ein pris?) Har i grunn ikkje serlege meiningar om det, virkar ok. Ellinor, spennande namn med assosiasjon til ei livleg jente eg har hilst på. Håpar ingen vart støtte av det eg har skreve, men fikk lov å seie mi meining.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Liker Sofie, Matea, Selma og Aurora utrolig godt. Vilde, Live, Nora, Emilie, Elvira og Amanda er også fine navn. Ellinor er helt greit. Syns Cordelia og Borgny er fæle navn.
suppegjøken Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Ragna er så flott!!! Interessant at Borgny dukker opp her inne, høres ut som en litt mykere/feminin variant av Borghild. Heia Borgny! De andre navnene på listen var litt for poppis for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå