Gå til innhold

Noen fler som sliter med uregelmessig hjerterytme ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er plager med uregelmessig hjerterytme (dobbeltslag) ganske ofte. Mer etter at jeg ble gravid . Fler ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er sånn at jeg kan sitte stille hele dagen, men når jeg legger meg ned i senga så blir jeg skikkelig annpusten og varm.. orker ikke bruke dyne og jeg kan nesten høre hjerteslagene mine.. har sånn mellom 100 og 115 hjerteslag i minuttet da jeg legger meg..

Skrevet

Det er hjertebank.. Det jeg mener er at hjerte har normalt tempo men hopper over et slag el tar et dobbel et. Hvis du ligger på ryggen så skjønner jeg godt at pulsen øker for da ligger du på en nerve som transporterer blod til hjertet og hode. Det hjelper å ligge på siden å la føttene ligge utforbi dyna slik at du nesten fryser

Skrevet

dytt dytt

Skrevet

Jeg vet akkurat hva du mener! Jeg har hatt det nå og da før jeg ble gravid også, men det tok av etter at jeg ble gravid. Ganske ubehagelig, men jeg har pratet med både lege og jordmor, og det er visst helt ufarlig. Nå for tiden virker det nesten som om lillegutt sine bevegelser påvirker denne hjertebanken, faktisk (er 25+5 i dag).

Skrevet

Ja faktisk så føler jeg også at lillegutts bevegelser påvirker rytmen i hjertet ! Nå blei jeg letta !!

Skrevet

Pussig at du skulle spørre om det nå.....hehe. Var forresten innom føden i går og tok registrering på magen og EKG. Har vært plaget med uregelmessig hjertebank nå siden fredag, og det er fryktelig ubehagelig. Registreringen var fin og EKGen også. Alt ser bra ut med lillegutt i magen. Legen som jeg snakket med sa at dette kunne være hormonelt, og at det kan gå over av seg selv, og ikke minst: Det er ikke farlig!:-) Jeg kan sitte og ha det slik i et par timer før hjertet kommer tilbake i sin vanlige og normale rytme. Ellers føler jeg meg bra, og blir ikke svimmel eller kvalm. Kommer når jeg setter meg ned og slapper av. Merkelige greier altså.....

Når det er som værst kan det hjelpe og hoste. Det kan også hjelpe hvis man trekker pusten inn dypt og holder den en liten stund. Blir du veldig engstelig og redd må du ta kontakt med føden. Det var iallefall godt å komme hjem etter å ha blitt sjekka ut, og vite at det ikke er noe å bekymre seg for. Er forresten gravid i uke 35. Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Jeg er i uke 31. Mine rytmeforstyrrelser kommer også når jeg setter meg ned. Det med å hoste er jo ganske morsomt for det har jeg gjort tidligere før jeg ble gravid. Jeg vet også at det ikke er farlig, men grusomt ubehagelig ! Kan også fort komme hvis jeg ligger på siden (den siden hjertet er) . Jeg er heller ikke uvell til vanlig . Godt å ikke føle seg alene ! Jeg har hatt dette i 14 år, men da har hjertet bare gjort et lite ekstrahopp en gang i blant, men nå kan det vare i mange dager. Men ikke om morgenen !

Skrevet

jeg hadde det slikt i forrige svangerskap. har vært plaget med det i ettertid også. ubehagelig, men ikke farlig. Mange sier det er "nervøst" hjerte. får det særlig når jeg legger meg på venstre side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...