Lille my med sitt første nurk Skrevet 13. mai 2008 #1 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg leiter og leiter etter drømmevogna. Og trenger hjelp! Ønsker en vogn som har: -håndbrems -parkeringsbrems på hjula -store lufthjul, må kunne trille på humpete grusveier -stødig, ikke tippe -lett vekt -full liggestilling -romslig, kunne vare hele vognperioden -lett i vekt -gjerne kunne løfte opp partiet under legger/føtter, slik at beina også hviler flatt og ikke nedover når barnet skal ligge flatt og sove -lun for vær og vind (bor på vestlandet med alt det kan innebære av vær..) Finnes en slik vogn? Har jeg misfortått, eller er det slik at den gamle teutonia y2k oppfyller disse kriteriene? PS: Jeg setter STOR pris på alle som vil hjelpe meg! Jeg har et barn på 7 mnd som er i ferd med å vokse ut av en gammel simo dypvogn. Den ble kjøpt brukt og har fungert utmerket hittil, men ellers har jeg ingen erfaring med vogner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137725223-tips-%C3%B8nskes-lett-vogn-med-brems-store-hjul-og-full-liggestilling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 13. mai 2008 #2 Del Skrevet 13. mai 2008 Du må ta en titt på tfk joggster twist, tror den skal dekke de aller fleste kravene dine. Den har vel ikke noen parkeringsbrems på hjulene, men man bruker håndbremsen til å låse hjulene med og den er ikke veldig lun. Men det med at den ikke er så lun løser du med å ha på stormtrekket når det blåser mye evt. også kjøpe fottrekket å sy på en klaff oppe på det sånn at det når høyere opp. Har selv hatt en oth og den er omtrent like lun/like lite lun som tfk, bor også på vestlandet og funket fint med hjemmesydd fottrekk og storm/regntrekk =) Ellers skal alle de andre kriteriene dine være oppfylt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137725223-tips-%C3%B8nskes-lett-vogn-med-brems-store-hjul-og-full-liggestilling/#findComment-137725649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille my med sitt første nurk Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 13. mai 2008 Hei. Takk for raskt svar. Har prøvd tfk-vogna på barnas hus i åsane (bergen), og var ikke superfornøyd.. Synes den virker litt styrete å legge sammen, har litt vel mange poser påsydd, og tenker at det er en ulempe i vått vær (men jeg kan sikkert bare ta de av.. ;-) ). Og så likte jeg ikke at det kun var parkeringsbrems på håndtaket, redd for at den skal svikte. Syntes også den var dyr, og heller ikke virket særlig lun. Kunne gjerne vært litt lettere også. (Ja, jeg er kresen..). Vurderer likevel denne vogna, og tenker muligens på å ikke kjøpe twisten, men den med fast forhjul, for den kan man få med 16" hjul, og det triller jo enda lettere enn 12" hjul. OTH har jeg ikke prøvd, men vet de selger på biteringen. Skal til Bergen i morgen og teste vogner, så det blir spennende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137725223-tips-%C3%B8nskes-lett-vogn-med-brems-store-hjul-og-full-liggestilling/#findComment-137725948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå