Gå til innhold

Kan tropefisk få varige skader av å svømme rundt i laktoseredusert melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk..Lille sjefen var i konfirmasjon i helgen sammen med pappaen, og i et uoppmerksomt øyeblikk tømte han (iflg fetteren på 6 år) flasken sin med melk i et stort akvarium med tropefisk. Han klarer ikke å få av lokket på flasken selv, så fetteren hadde hjulpet han (sa fetteren), mens min sønn ikke klarer å forklare hva som har skjedd. ...

Akvariet ble renset og fisken lagt i ferskvann, men det skal visst ta en stund før de skal over i dette spesialtilpassede vannet igjen...

Noen som kjenner til tropsfisk og akvarium?

Ble helt matt av dette,..

Fortsetter under...

Skrevet

Har ikke peiling, men må bare si jeg fikk meg en veldig god latter av overskrifta di. Så for meg alle verdens situasjoner til hvordan dette kan ha skjedd.......

Gjest irismor
Skrevet

Så for meg tropefisken svømme rundt i melkekartongen ;-)

Men er det ikke en akvarieforening du kan ringe?

Skrevet

Jeg trodde noen hadde hatt dem oppi melk. Hehe. Går nok bra. :)

Skrevet

Aner ikke om de tåler melk, men generelt er det utrolig hva fisk kan tåle. En venninne hadde akvarium og der hadde den kolben som sørger for at vannet er passe varmt gått i stykker, så den sto på hele tiden og sørget for at det var alt for varmt i vannet og antagelig var det varmt lenge før det ble oppdaget. De fleste fiskene døde, men den ene levde i mange år etterpå og døde ikke før det kom såpe i akvariumet...

Annonse

Skrevet

Fnis.....!!!

Beklager problemet ditt, men jeg fikk iallefall en god latter på morgenkvisten! =)

Lykke til med fiskene!

Skrevet

Dette var "dagens spørsmål" :-)

Skrevet

Ja utrolig hva man lurer på og bekymrer seg for...stakkars konfirmanten, tror hun var overlykkelig når alle gjestene dro sin vei, Fiskene lever visstnok enda, men de svømte rundt som små bananer en liten stund, dødsforvirret og litt redde, iflg min mann....(som IKKE har utdypende kjennskap til fisk på noen som helst måte)

nuvel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...