Dronning Sånnja Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jeg er ikke gravid, men hvis det blir en jente dersom/når vi får nummer tre, vil mannen min gjerne oppkalle datteren vår etter hans oldemor. Hun het egentlig Nathalia men alle sa og skrev Thalie. Hun var svensk og i Sverige blir e'en automatisk stum, så uttalen blir Thali. Hva syns dere om navnet. Nathalia er utelukket.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg synes navnet er fint hvis det uttales som det skrives; Thalie. Hvis man skal si Tali synes jeg det kanskje er litt rart. Og jeg tror det er tungvindt å ha et sjeldent navn som skrives helt annerledes enn det uttales. Da blir det mange misforståelser og mange rare skrivemåter. Kjedelig å presentere seg og samtidig måtte forklare hvordan navnet skrives. Men oppkalling er kjempekoselig!
prebs Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Jeg synes ikke det var så fint. Hva med Thale eller NathaliE ?
Vannmann35 Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Thali ble litt avstumpet synes jeg... hva med Thalia, Thale eller Thala?
Dronning Sånnja Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2008 Jeg glemte å si at vi også bor i Sverige. Så her blir det ingen misforståelse med uttale og skrivemåte. Det blir det derimot om vi bor i Norge, da ikke skrivemåten samsvarer med uttalen. Jaja, som sagt jeg er jo ikke gravid, så det er jo ikke aktuellt, og ikke vet jeg om jeg liker navnet heller. Men takk for tilbakemeldinger. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå