Gå til innhold

"Ekstrem rengjøring" på TvNorge....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i alle dager går det ann å bo under slike forhold?Det er for meg helt ubegripelig.Det er så skitten at det gror livsfarlige bakterier over alt.Nesten som jeg ikke tror dette kan være sant!!!Jeg får gåsehud...

Det er ikke bare livsfarlig å bo slik,men hvordan har dem latt det bli slik uten at noen har sagt ifra??

Helt ærlig...Hadde jeg gådd inn i et hus der det så slik ut,hadde jeg nok pent sagt takk for meg å snudd å gådd ut igjen.Aldri i verden om jeg hadde satt meg ned i et slikt hjem!!Da får det bare virke så frekt det bare vil,men jeg hadde ALDRI ALDRI oppholdt meg under sine forhold..Hadde spydd!!

Nei fysj....Fatter ikke at det går ann å bo i slik dritt!!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg ser det programmet, innser jeg at kåken her egentlig ikke er så verst;)

Skrevet

Er de som ikke ser sin egen dritt, også er det dem som rett og slett bare gir f...

Når de bor aleine oppi det så greit nok kun dem det går utover men når de har unger og dyr som må bo oppi det nei fy f.....

Og som Zoulfire sier: vi har det ikke så værst hjemme vi heller :P

Skrevet

Det er helt utrolig :S Men man får god husmor-samvittighet selv da!

Skrevet

Usj, er helt enig. Har sett programmet noen ganger, og det er virkelig kvalmt at folk klarer å bo slikt. Vi har det absolutt ikke strøkent til en hver tid her i heimen heller, det skal da se ut som om det bor folk i et hus, men en plass går grensa...!! Og den er de som er med i programmet passert for LEEEEENGE siden...

Skrevet

Det er helt forferdelig!!!!

Skulle nesten tro noen sa ifra liksom.Familie etc!!.Det er direkte latskap spørr du meg!!

Skrevet

I noen tilfeller kan jeg forstå at hus/leiligheter forfaller. For eksempel en enslig mann som har litt dårlig helse og har få venner. Svært få som kommer på besøk. Han har for eksempel mistet luktesansen og ser ikke lenger poenget med å rydde og vaske dagen lang. Min svigerfar har det sånn. Det er ikke på langt nær så ille som i disse hjemmene som Kim og Aggie besøker. Men å starte husvasken med en langkost, det er det ikke ofte jeg har gjort altså... Nå skal ikke jeg snakke nedlatende om svigerfar altså, for jeg forstår godt at han ikke gidder/orker å holde huset i shipshape hele tiden. Han har hatt to-tre slag, går på haugevis av medisiner og har noen andre problemer også. Dessuten får han sjelden besøk og han har ingen å pynte for. Forstår godt at han har gitt opp jeg.

Men i oppegående familier, hvor det er mor,far og flere barn... Der burde familien kunne klare å holde huset i orden. Det burde ihvertfall ikke florere av livsfarlige bakterier overalt i hele huset..!

Hovedårsaken til at jeg ser på ekstrem rengjøring er for å føle meg litt bedre med meg selv og mitt husarbeid, men også for å få gode tips til hvordan man for eksempel kan få gamle kjeler til å skinne igjen. Eller få vite at cola kan brukes til å få ren doen... Dessuten er Kim og Aggie så vanvittig morsomme damer. Spesielt Kim! I går kom hun jo i "glam"-langstøvler =P Rosa langstøvler med perler på. Hun er råkul!

Skrevet

Ja det er noen morsomme damer som vet å få det rent og pent rundt seg. Lurer på hvordan det er hjemme hos dem jeg hehe:)

Og til deg rose_of_ice. Har ikke svigerfar din hjemmehjelp? Det er ordninger når noen blir så syke at de ikke kan holde huset sitt i stand selv. Skjønner også godt at noen (kanskje mange) ikke klarer å holde hus og hjem i orden. Hvis de er syke eller andre ulike årsaker..Ta kontakt med ditt lokale hjemmesykepleie kontor, så kan sikkert de hjelpe deg videre:)

Skrevet

For meg som er en tvangsvasker (uten medisiner) så er slike program veldig uheldig. Jeg er for det første livredd for mennesker som ser skitne ut og alt som kan være berørt av dem. Jeg holder pusten hvis slike mennesker går forbi meg på gata. Bare tanken på hvordan de har det hjemme og hvor mange bakterier de faktisk har på seg hvis de lever under slike forhold kan utløse et angstanfall hos meg.

Jeg synes Kim og Aggie er hysterisk festlige men desverre må jeg holde meg langt unna slike programmer.

Men med medisinene mine så kan jeg smugtiitte :)

Skrevet

Nei, han har ikke hjemmehjelp. Han har heller ikke krav på det, for han er ikke syk nok. Synes det er ganske vanvittig at han ikke kan få hjelp, men han er tross alt oppegående og burde vel strengt tatt klare å holde orden i huset på egenhånd. Men siden han ikke kan lukte at det lukter rent og fordi han aldri får besøk, har han ikke gidd til å holde huset ved like. Det har selvsagt litt å gjøre med formen hans og da... Medisinene han tar gjør han kvalm og uopplagt, men han er egentlig ikke i så dårlig form at han ikke kunne klart å ordne huset sitt. Er bare at jeg har en viss forståelse for det. Jeg liker det ikke, men forstår det =/

Samboeren min og jeg har vært opp der en gang og rundvasket. Vi burde ha vært der en tur til før nurket vårt kommer til verden, men jeg har mer enn nok med å holde eget hus ved like for tiden. Får heller forsøke å ta en rufs hos svigerfar igjen senere i år....

Skrevet

Jeg har en venninne som rett og slett ikke ser skitt og rot....jeg har vært hos henne og hatt storopprydding 3 ganger, men 14dager etter er det like jæmelig....det rare er at hun holder seg selv pyntet og sminket...samler mye rart, til og med flere søppelsekker med matsøppel blir stående på kjøkken i månedsvis....hun har 2 barn som nå er nesten voksen og det har slått ut på den ene med at han har det utrolig ryddig og ordentlig på sitt rom, mens den andre er som moren og har ingen trang til å ha det rent og ryddig rundt seg.

Jeg bor ikke lengre i nærheten og hun var på besøk hos oss en tur for en stund siden......og gikk inn med sko.....gubben holdt på å tilte...:)

Hun forsto ikke at det var noe å bry seg om...

Jeg har vært hos hennes foreldre og der er det samme opplegget....

Masse skrot og skitt.....

Så det har vel gått i arv eller noe...

Et lite tips til han svigerfaren som er gammel og syk...han har sikkert alt han trenger så hva med å gi han vaskehjelp i bursdags/jule gave?

Det er jo byrå som også tar rundvasken, det er ikke avskrekkende dyrt og hjelper godt på samvittigheten....så kan dere bruke tiden det tar å vaske rundt til noe sosialt sammen, det er koseligere enn å vaske..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...