ønsker1til Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 TITT TITT :0) jeg har hatt to inseminasjoner som ikke gikk, skal ha min tredje siste uka i mai håper jeg. fikk ikke ferie, men jeg lurer på å være så frekk og ta et par dager å være "syk".. uff, dårlig samvittighet, men jeg VIL til køben. idag ringte jeg gynekologen for å høre om hsg av egglederne, han sa at jeg heller burde ta sånn derre kirurgisk inngrep, men det er lang ventetid. han sa det var sikrere enn vannskanning?han skulle prøve si fra på røntgen at jeg kunne ringe de da. men jeg lurer på om jeg burde ta enn slik test etter 2 forsøk? har ikke hatt noe infeksjon som jeg vet om.. og ellers så ser alt veldig bra ut.. er vel bare redd jeg skal kaste bort massevis av penger hvis jeg skulle ha tette eggledere/eggleder.. tenkte prøve akupunktur den her gangen da. rekker fire behandlinger før jeg drar sa hun.. vil så gjerne lykkes nå... :/
A.Nonym Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Har egentlig ikke peiling, men dersom du mistenker at ikke alt er som det skal så er det vel egentlig fornuftig å sjekke?
Chaiemae Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Jeg vil anbefale deg å ta hsg. Det er ikke det samme som vannskanning. Gir ikke gynekologen deg henvisning så er det bare å gå til en annen. Dumt å dra mange ganger til Danmark dersom det skulle være noe feil.
ønsker1til Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2008 ok, takk! jeg har ikke noe mistanke om at det er noe feil, men man vet jo ikke. det er dumt om det er noe ja, også kaster man penger ut "flyet" på inseminasjoner.. gynekologen min er super. (dansk) han skulle sende henvisning til sykehuset for røntgen og ta et stoff i egglederne for å se, (er det hsg?)så skulle jeg ringe på sykehuset når mensen kom. men om de tar imot meg er spørsmålet... hvis ikke drar jeg uten. gruer meg til å lyve så mye på jobb, men jeg bare må..
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Er det ikke mulig å si det som det er til sjefen din? Bedre enn å ha dårlig samvittighet for å spille syk... Jeg fortalte at jeg planla å dra til DK og få barn og fikk bare positive tilbakemeldinger, skulle få avspasere , ta en egenmelding e.l. Viste seg derimot at jeg fortalte det "uten nytte" da det ble søndagstur:) Hvis det er slik at du føler at de på jobben ikke vil støtte deg, så må du jo bare gjøre det du må og si du er sjuk!! Ønsker deg uansett masse lykke til med sjekking av eggledere og ikke minst med neste inseminasjon !!!
HH72 Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Angående egenmelding-noe jeg selv har tenkt mye på fordi det ville gitt meg litt dårlig samvittighet. Nå viste det seg at det ble en tur i påsken og nr to på en planlagt avspaseringsdag, så ble ikke nødvendig å "lyve". Men jeg hadde jeg hatt behov for flere turer, ville jeg sett egenmelding som eneste utvei, da jeg jobber på en relativt upersonlig og stor arbeidsplass. Uaktuelt å informere sjefen. Tror det kan bli belastende hvis prøvetida skulle bli veldig langvarig. Hvis man tenker på par som driver med IVF etc, er jeg ganske sikker på at de bruker egenmelding eller sykmelding, og da burde jo vi gjøre det også. Angående HSG-sikkert greit å ha det gjort, for å få det ut av verden. Lykke til!
ønsker1til Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2008 jeg vil ikke si det enda, pga at jeg er i en litt spesiell arbeidssituasjon. har sagt at det er planen min for lenge side, men ikke når. Litt pga vikariat men hva er hsg? hjelper det å ta røntgen og kontrastveske i egglederne på sykehuset? håper de ta i mot meg da.. :/ ikke godt å vite, med mange sære meninger.. er det noe spesielt tidspunkt jeg MÅ ta hsg? f.eks to dager etter mens?? og hvilke dager tar jeg hormonprøver? de på nordica sa jeg ikke trengte det, for jeg alltid har hatt regelmessig menstrasjon. det er et styr med det her altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå