Gå til innhold

Kan jenta mi hete Natalie? Ønsker mange svar!

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min er begge 19 år gamle. For fjorten dager siden ble vi stolte foreldre til en blåøyd liten pike, selvsagt verdens vakreste!

Vi klarer ikke bli enige om navn og var sikre på at navnet ville "komme" da vi så jenta for første gang, noe det ikke gjorde.

Kan vår lille datter få navnet Natalie? Dette er det eneste vi enes om så langt, og jeg synes det er utrolig pent.

Kom gjerne med liknende sjangerforslag, kommentarer og assosiasjoner.

*M&R*

Fortsetter under...

Mange synes Natalie er Harry og jålete men det synes IKKE jeg! men jeg troor ikke det passer så veldig på en blåøyd pike??? (eller?) Men fks navnene Julia, Mari og Anna , ser jeg for meg en blåøyd jente med en gang:) Ønsker dere massr lykke til!!!

Natalie er et nydelig navn. Jeg syns det er veldig vakkert! Det er, som de over sier, - ikke jålete eller harry etter min mening.

Gå for Natalie! Og det at noen mener det ikke passer til en blåøyd jente må dere ikke tenke på! Liker dere Natalie så går dere for Natalie! Det kommer til å passe uansett!

Annonse

Siden du nå spør.... Natalie er et av de verste navnene jeg vet om - det gir meg assosiasjoner til halvt norske jenter som er frekke i kjeften, har alt for mye sminke og er i overkant guttegale... Min personlig erfaring! Bortsett fra det så er Natalie nå inne på navnetoppen, og er derfor et navn jeg uansett ville unngått...

Jeg regner Natalie å være i samme genre som Jeanette, Anette, Yvonne, Charlotte, Christel og Madelen - navn som alle burde dødd med 80-tallet...

Finnes ellers så mange andre flotte navn som:

Josefine

Emmeline

Olivia

Helene/a

Juliane

Ellinor

Leonor

Amanda

Andrine

Benedicte

Elisabeth

Margrete

Caroline/a

Jeg syns Natalie er nydelig, ville gått for det:)

Det er et veldig omdiskutert navn her inne, av en eller annen grunn er det mange som syns det er harry. Jeg vet ikke hva som gjør et navn harry, og uansett så syns jeg Natalie er vakkert --- harry eller ikke:)

Anette, Charlotte og Madelen liker jeg også:)

Natalie er nydelig (helst uten h). Du kan fint kalle jenta di det. De jeg har møtt som heter Natalie er ambisiøse og hyggelige unge jenter med ben i nesa. Jeg kjenner ei med mørkt hår og brune øyne og ei med lyst hår og blå øyne, så syns det passer til begge deler. Jeg har selv Natalie på lista mi, så det er et navn jeg absolutt kunne brukt, ikke harry i det hele tatt.

Annonse

Natalie er virkelig et navn med utrolig forskjellige assosiasjoner. forstår at de som har opplevd dette navnet som i samme bane som (jeg oppfatter) feks Jeanette ikke syns dette navnet er særlig pent. jeg derimot har aldri møtt noen "harryfolk" med dette navnet. kjenner faktisk ingen 80-talls barn i det heletatt som heter Natalie. min assosiasjon til navnet kommer heller fra media tror jeg, og jeg assosierer navnet med ei søt, uskyldig blond jente. vet ikke helt hvorfor. av den grunn syns jeg navnet er veldig søtt og fint. ikke noe jeg selv ville brukt, da jeg er ute etter et mer spesielt eller mindre brukt navn, men det er individuelt.

hvis dere begge liker navnet så syns jeg dere skal gå for det. det vil uansett passe jenta deres perfekt når hun først har fått navnet!

• 1 måned senere...

Natalie er nydelig og fint! :-) Ingenting harry eller trashy over det navnet! Min mors guddatter heter Nathalie, og hun er ei kjempesøt og høflig lita jente med god oppdragelse. Så det er mange forskjellige assosiasjoner til det navnet ja. Men jeg synes absolutt at dere skal gå for det. Det som er viktigst er jo at dere begge to liker navnet og er enige! ;-)

Jeg er en av dem som ikke liker navnet. Passer sikker bra til en mørk syd-europeisk jålete ung dame (det er det jeg forbinder med navnet). Men sånn er det jo med alle navn. Noen liker ikke Tone, Heidi eller Josefine fordi de kjente en motbydelig og frekk jente med det navnet i paralellklassen, mens andre elsker samme navnet fordi den skjønne nabojenta deres het det og de bare har gode assosiasjoner med navnet.

Hva heter oldemødrene deres, eller evt. tippoldemødrene? Der er det som regel alltid noen gode tips å ta med seg, og de aller fleste av disse navnene er slike som kommer tilbake igjen i disse dager.

Lykke til!

• 1 måned senere...

Jeg bare må dytte på denne tråden - selv om lillejenta deres for lengst har fått navn.

Jeg synes Nathalie er et nydelig navn. Har alltid likt det, og klarer på en måte aldri å legge det fra meg. Jeg synes det er veldig pent. Og ingenting harry over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...