lerkebror Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Hei, vi har en sønn på snart 8 mnd. Han har vært grei helt fram til vi skulle begynne å gi han litt mat fra 5 mnd. alder. De første gangene tok han til seg næringen, men etter hvert begynte han å kaste opp en til flere ganger daglig. Kaste opp, så mener jeg, som står-i-vegg. Det ble mye skifting av sengetøy og skuring av gulv. Oppkasten kom ikke direkte etter måltidene, men ofte når han enten skulle legge seg, eller på morgningen. Vi har vært i kontakt med leger for å komme til bunns i saken. En foreslo melkefri diett, en annen refluks og umoden tarm har også vært diskutert. På grunn av flytting siste ukene har vi ikke fått gjort refluksmåling. Men melkefri diett har vi nå prøvd å tre uker. Vi får ikke i han Nutramigen, men har gitt han grøten Sinlac (en grøt han nå har mistet lysten på og bare får pupp). Desverre har han begynt å få løsere og løsere magen den siste tiden og avføringen er slimete. Minner meg mye om slimet man får kjøpt i leketøysbutikk.Nå bæsjer han også etter hvert eneste måltid og det er ganske ofte siden pupp fortsatt er livretten hans. Er det vanlig å måtte skifte 6-10 bleier daglig på en 8 mnd gammel gutt? Er det noen som har erfaring med disse symptomene? Er det noen som noen råd å gi oss? Han våkner også ca 3 ganger om natta for mat noe som sliter mye på mor i huset.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Det er ikke lett å vite med slike små. Hos oss ble sprut-gulpen borte når vi kuttet ut melk, både i min kost når jeg ammet - og i hans kost. Var ikke allergisk, men overfølsom. Vokser han og er tilfreds? Ei venninnes barn kastet opp og var dårlig i magen pga cøliaki. Da har de ofte også oppblåst mage, manglende vekst, utilfreds og trøtt, blå under øya... etc. Be om henvisning til barnelege, det er ikke godt å ha det slik for verken barn eller voksen. Be om full utredning! LYKKE TIL
lÅktiHaUDe Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Jentene mine tåler ikke melk. Allergi og intoleranse. Det var slimete/oljete avføring. Ofte var den grønn.. Få full sjekk du med barnelege. Men prøv å kutte melk helt. Det kan ta opptil 4-5 uker før du merker noe bedring. Med oss tok det 5 uker. Men husk å kutte melk helt ikke bare drikke melk. Det kan være melk i pølser, boller, pålegg osv osv Gå inn på www.utenmelk.no der kan det være du får noen tips og på www.naaf.no lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå