Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Hallo jenter! Da tenkte jeg rapportere status etter å ha vært på kontroll hos legen igjen, er i uke 37 (36+2). Alt så veldig flott ut. Guttene har det som plommen i egget og vokser med uforandret hastighet - de ligger fortsatt på medelkurven for enlinger! Så her kan det bli store gutter gitt... Leververdiene ville de ikke sjekke da alle symptomer på dårlige verdier er vekk (også kløen:) ), men jeg må fortsette med tablettene. Livmorhalsen ville legen heller ikke måle "For nå kan de bare komme" sa hun. Tv1 ligger langt ned i bekkenet og tv2 på tvers presis under mine ribbein og med hodet på føttene til tv1, så det ligger tilrette for en "vanlig" fødsel. Det eneste jeg kan gjøre nå er å vente. Jeg håper inderlig de holder seg der inne over 17. mai, men så kan de gjerne komme (da kan jeg begynne å prøve alle triks for å starte på egen hånd ). Hvis ikke noe skjer skal jeg inn til vurdering av igangsetting søndag 25. mai. Så gutta vil nok komme i løpet av mai.
phantomet Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Så fint å høre at alt står bra til med de "små" guttene i magen. Du har jo vært superflink til å ruge, så det overrasker ihvertfall ikke meg at gutta er fine og store...*smiler* Så stas at guttene mest sannsynlig kommer nå i mai.Du får ta det rolig til etter 17. og så prøve ymse kjerringråd for å fortgang på sakene.
* vannmamma * Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Må nesten si gratulerer med en god kontroll. :-) Dette ser jo veldig fint ut. Får håpe alt ligger til rette for en fin opplevelse - tja, skal vi si 19. mai?? :-) :-) Hihi....
gladmage Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Så flott!!! Du har vært og er superflink!!! Gleder meg til å møte dere med bebiser utenfor magen... Det blir jo bare flere og flere av oss nå... Lykke til !!!!!!!
litengutt+2_spirer i magen Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Så bra da! Jeg ligger to dager "før deg i løypa" Termin 9. juni. Skal på kontroll i morgen og håper på samme beskjed som deg :-) Har også sagt jeg ønsker de skal vente til etter 17. mai så da får vi håpe de hører på oss. Fortsatt lykke til!
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Da satser vi på at du går til igangsettelse, så gleder jeg meg til å treffe på deg i sykehusgangene rundt den 2-3 juni;)
bøllefrøene Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 hei.. tenk det nærmer seg med stormskritt.. skal tenke på deg.. å gleder meg til å høre fra deg når oskar og henrik har kommet til verden. tror på at den kløen er noe dritt.. du er flink altså. jeg maste meg jo til å bli satt i gang i uke 38.. da var det slutt på min tolmodighet. nyt roen, slapp av og lad opp.. du har en utrolig tid i møte..
trine ;-) Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Ja dette er gode nyheter!!! Og jeg synes 25. mai er den beste dagen i året å ha bursdag på ) - Keep us updated!!!
Fanny08 Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Oj, så spennende! Jeg tror man har litt innvirkning på fødselsdato selv, jeg. Ønsker du rett etter 17.mai, så kanskje det blir det? er jo så mange eksempler på at man føler en dato sterkt, og så blir det den. Kjempespennede å følge med på deg nå! Ha en god 17.mai, forresten!
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har hele tiden sagt at de kommer den 18. mai, men nå håper jeg på at de kommer på dagtid den 20. For den dagen er legen som kjenner meg og tvillingene best på jobb og jeg hadde gjerne sett at hun var ved min side (nedentil ) når de kommer ut. Trude: Uansett så håper jeg å kunne møte deg på barsel, det hadde vært så morro
moden mamma Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Så godt å høre at alt står bra til med både deg og barna! Alltid like spennende å gå til kontroll.. Og livmorhalsen var lik som sist? Godt å høre at kløen har roa seg litt, må ha vært ufattelig irriterende. Synest synd på deg som fikk dette - i tillegg til den svangerskapsdiabetesen! Du var savna på lunsjen i går! Litt smånifst å rykke frem i køen blant oss som treffes.. Jeg er ikke helt mentalt forberedt for å bli mamma enda - men det har jeg ikke vært noen av de andre gangene, men det kom umiddelbart, så jeg får vel bare ikke engste meg. Uansett - håper de kommer når du har lyst slik du kan få et fødselsforløp/fødsel som du ønsker deg! Gode klemmer til deg!
Annkimor Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Så flott at du greier å ruge disse store friske guttene så lenge! Gir de jo et hav av fordeler! Det nærmer seg for deg nå ja! Må være godt at løen har gitt seg, sikkert lettere den siste tiden uten det! Jeg håper jeg holder på mine like lenge som deg, og at jeg ser like fantastisk ut så langt ut i svangerskapet! Lykke til denne siste tiden, og håper du har de på innsiden 17 mai ;-)
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2008 Livmorhalsen ble ikke målt. Legen ville spare meg for det da det nå bare er bra om den blir kortere. Så nå kan jeg snart begynne å farte rundt for å øke presset på den slik at den blir kortere og fødeklar Hyggelig å høre at jeg var savnet i går. Jag savnet dere og, spesielt som jeg tenkte at dere satt der og koste er med god mat og jeg tok en brødskiva... Ja du, nå rykker du fremover i køen Jeg føler jeg var mer forberedt på å bli mamma forrige gang. Nå føler jeg meg usikker på det meste. Det som føles godt er i alle fall at jeg har både skiftet bleier og ammet tidligere og det må vel være verdt noe! Klem, klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå