Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jaja jeg vet at Mathilde blir "Mat-Hilde" men Matilde blir jo "Mat-Tilde" Men bryr meg ikke om det synes begge er like pene:) Hjelp oss og velge!
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Matilde blir ikke Mat-Tilde så lenge du ikke skriver med to T'er, altså Mattilde. Det blir Mat-Ilde i så fall, og det tenker ingen på. Med tanke på Mat-Hilde og evt. mobbing (overhysterisk, ja!) så ville jeg uten tvil valgt Matilde. Det er mye renere og penere også.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Mobbing pga av det? tror ikke barnet blir mobbet noe mer om det skrives Mathilde eller Matilde. Er jo ikke skrive måten barna ser på. Og dette navnet er uansett et ganske populært navn, så tviler på at dette blir et såkallt 'mobbenavn'. Broren min heter mattis, altså mat-tis(s), og har aldri blitt mobbet for det. Synes forresten skrivemåten mathilde er finest, men har egentlig ikke noe og si siden det utales jo likt.. Ihvertfall her jeg kommer ifra
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Okei, kanskje ikke mobbet da.. Men når HI selv har registrert Mat-Hilde, er nok ikke hun den eneste. Tror nok ikke folk flest ser sånn på navnet uansett. Matilde eller Mathilde - nydelig navn er det uansett!
Vannmann35 Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Blir man stor og rund og heter Mathilde kan man fort ende som Mat Hilde ja... barn kan være onde! Ville skrevet Matilde - det er bare en t og kan ikke bli annet enn Ma Tilde ;-)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Matilde er absolutt finest. Forstår ikke vitsen med å putte en h i navnet når det ikke har noe å si for uttalen.
Nemofish Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Liker best skrivemåten Matilde Forøvrig et helt nydelig navn! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå