Gå til innhold

Dere med hepatitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere velger å få barn - satser dere da på at barnet IKKE blir smittet??

En som lurer

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

de tar vel forhånds regler under fødsel vil jeg tro..

jeg fikk det først etter jeg hadde fødet.. så det med før fødsel kan jeg ikke så mye om.

Skrevet

selvfølgeli håpe en kje at ungen ska bli smitta. eg vente nr 2 nå og satse på hu kje blir smitta, første ungen ble kje smitta

Skrevet

Det er under 5% for at barnet skal bli smitta under graviditet og fødsel.

Så tror nok dere kan slappe godt av :o)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har/hadde hepatitt c når jeg fødte min datter for litt over 2 år siden. Jeg viste ikke at jeg hadde hepatitt, før ved uke 18 i svangerskapet. Har aldri hatt ett stort rus problem, men ekspreminterte litt i tenårene!

Min datter er heldigvis ikke smittet, noe jeg er ubeskrivelig takknemmelig for. Hadde jeg vist om dette, hadde jeg aldri blitt gravid! iallefall ikke før etter en behandling.. Det er ikke mer en noen får prosent sjanse for at barnet kan bli smittet, men hadde aldri tatt sjansen hadde jeg visst om det!!! Før jeg fikk vite om hepatitten planlagte meg og min kjære å få to tette. Legen min på medisinsk poliklinikk sa faktisk at han så ikke på sykdomen som en hindring på å få barn.

Men Jeg valgte å begynne behandling. Og er i dag friskemeldt og har ikke lenger hepatitt.

Så ja jeg satset vel alt på at min lille ikke var smittet. Men ville ikke tatt en sån sjanse igjen. For tenk om de faktisk blir smittet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...