Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Hei Vi planleger å bli gravide, men arbeidsituasjonen vår er som følger: Vi er begge vikarer frem til skoleslutt og står der etter på søkerliste over jobber. Hva bør vi gjøre i løpet av sommerferien? Melde oss som arbeidledige hos NAV? Det er ikke sikkert vi får jobb fra høsten. Hvordan stiller arbeidsgiver seg når man søker jobb og er gravid, man blir jo borte fra jobben om en stund. Er det noen der ute som kan hjelpe oss?
Guttemamma75 Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Jeg vil absolutt anbefale dere å vente med prøvingen til dere har fått en bedre avklart arbeidssituasjon.. Dersom du har tjent nok i vikarjobben kan du melde deg arbeidsledig og motta 65% av lønnen du har hatt. Arbeidsgiver har i utgangspunktet ikke krav på å bli informert om evt graviditet før et stykke ut i svangerskapet (så fremst ikke jobben er til fare for fosteret eller det er behov for tilrettelegging) så det er i utgangspunktet ikke et problem.. Du vil tjene SÅÅÅ mye på å ha fast jobb FØR du begynner å prøve for når du blir gravid blir vet du ikke hvordan formen vil bli og da kan det bli verre å søke jobb...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er generelt enig, men.. Jeg er lærer, og her omkring er det svært vanskelig å få fast jobb. Man har ikke krav på det før etter 4 år i jobb, og da er jeg snart 30..vil gjerne komme igang med barn og familie før det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå