ღDidrikmamsenღ Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Hvordan gjør jeg pinjetjerner spiselige? Og hva kan jeg bruke de til? I stedet for ris feks??
Gjest dagdrømmer Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Aner ikke hvordan du tilbereder, men det heter pinjekjerner=)
Gjest -<<- Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Pinjekjerner. Godt i salater. Om de ikke er rista fra før, surrer du dem litt i en tørr panne (uten olje e.l) og hiver i salaten. Ta dem i til slutt så de ikke suger til seg fukt. I stedet for ris ville nok bli ganske drygt, for ikke å snakke om dyrt.
mandapus Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 pinjekjerner er ikke som ris, men mer som nøtter. Rist dem gylde på tørr panne og ha dem i en salat, eller finn en oppskrift på pestosaus som du kan ha på nykokt pasta.
La Perla Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Nei, ikke bruk dem i stedet for ris. jeg bruker dem i salater, da blir de ekstra gode hvis du rister dem litt i tørr stekepanne først. Eller du kan lage pesto med dem.
esmase Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Du steker dem litt i ei tørr stekepanne. Til de blir lett brune. Tror det blir for mye å erstatte pinjekjerner med ris. Jeg bruker ristede pinjekjerner strødd over en salat,eller over pasta.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2008 Pinjekjerner så klart!! Satt lenge å så på overskriften og skjønte ikke hva som var galt hehe. Nettopp stått opp etter en dupp sammens med Didrik så litt trett enda hihi... Takker for tips alle sammen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå