Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos jordmor idag.

Når jeg spurte henne litt om Epidural sa hun at det ga man helst ikke til meg fordi jeg var stor!

Når jeg spurte hvorfor så dro hun på det, og sa at det var litt vanskelig å si noe om det uten å såre meg (som om hun ikke hadde gjort det allerede!)

Etter mye om og men, kom det frem at det var vanskelig å komme til for jordmødrene, fordi riene ofte stoppet opp.

Ærlig talt... jeg er da virkelig ikke SÅÅ stor at man ikke kommer til mellom bena mine. Jeg klarer da å sprike med bena selv om jeg får epidural. Blir jo ikke lammet fordet!

Jeg kjente jeg først ble skamfull fordi jeg var så stor, Og så ble jeg sint for at hun hadde fått meg til å føle meg sånn.

Det går da virkelig ikke ann å si noe sånt...?

Er det noen andre som har hørt om noe liknende? Skal det være en grunn til at man helst ikke setter epidural på tykke kvinner?

(vet at det kan være vanskelig å treffe med nålen hvis man er veldig tykk over hofte/rygg, men dette nevnte hun ingenting om)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt! Det der burde du gå videre med. En slik jordmor burde virkelig ikke få praktisere!

Håper i det minste du bytter jordmor nå, det der hadde jeg ikke funnet meg i.

Jeg har ALDRI hørt noe om det før, og tror nok det hadde vært skrevet om ogdiskutert ganske hyppig om det var tilfelle.

Skrevet

herregud!!!!

har du hørt sånn tull fra ei jm før??? hadde kommet til å eksplodert jeg, for sånt sier man bare ikke, og jeg har til dags dato aldri hørt at de ikke setter epidural for folk er stor...tull og vas mener jeg!! nei skift jm og gå videre med dette, sånt har hun bare ikke lov å si!!! jg tok epidural med min førstre til tross for å være stor, ingen som sa at de ikke ville sette det på meg hvertfall.... nei nå blei jeg sint på dine vegne!klart man blir såret....

Skrevet

Veit desverre av flere store som har hatt problemer med å få satt epidural pga overvekten. Mange stikk og problemer i etterkant. Noe som har fått meg til å bli VELDIG skeptisk til det hele...

Skrevet

jeg fikk epidural for to år siden uten problem...

Skrevet

Bare tull, jeg fikk for tre år siden og det var ingen problemer på noen som helst måte.

Men det er desverre mange jm som er ganske nekative til overvektige.

Skrevet

Bytt jordmor hvis du har mulighet til det, eller bare gå til legen din. Kjenner jeg blir hissig på den jm du skriver om. Vet ikke noe om epidural, men kommentarer om overvekt.

Jeg var hos min jm en gang i uke 17 (uke 27 nå), og fikk da høre at jeg hadde en for høy BMI i forhold til retningslinjene hun var pålagt å følge i fra myndighetene... Jeg hadde en BMI på 28, da jeg ble gravid, og fikk beskjed om å slanke meg!! For jeg har da et risikosvangerskap, og det krevde så mye ekstra oppfølging.

Har etter dette bare gått til rutinemessige kontroller hos legen min,og er i fin form. Ingen dårlige prøver, og masse liv i magen :)

Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Har bestemt meg for å gi henne en sjanse til. Er ikke så lenge igjen nå (6 uker) så jeg skal ikke gå så mye til henne uansett... kanskje en gang til.

Men skal ta det opp med legen min når jeg skal dit om en uke, og høre om det er noe begrunnelse for det hun sa.

Skrevet

Jeg fikk epidural for to år sia, og det gikk veldig bra for meg. Men jeg fikk meget god info på forhånd, og det som gjør at de kvier seg for å bruke epidural på oss overvektige er at det kan være vanskelig å sette den!! Det var en helt uakseptabel oppførsel av jm!! Men kanskje det rett og slett var pga uvitenhet... Har heldigvis vært heldig med mine jm siden jeg er kjempe stor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...